August 16, 2007
Min PC bootar om i vissa spel, framför allt i Battlefield 2. Det fungerar till exempel utmärkt att köra 3DMark06 med mera, men i BF2 och en del andra spel stänger PC av sig med ojämna mellanrum.
CPU: Intel Core 2 Duo Q6850 3.0GHZ (
Minne: Corsair DDR2-8500 SLI
Moderkort: Asus Striker Extreme
Ljudkort: X-Fi Fatality Champion
PSU: 650W
Ingenting är överklockat.
May 6, 2002
Den bluescreenar kanske, det är ju inställt default att den skall starta om vid bsod. Du skriver inte vilket OS du kör men jag gissar XP. Gå till systemegenskaper (win+pause) - Advanced - Startup and Recovery och bocka ur automatically restart.
Nästa gång datorn bsod:ar kan du se vad som knasar och söka vidare på det.
Du kan ju iof börja med att uppdatera alla viktiga drivrutiner, grafikkort, chipset osv.
August 16, 2007
padda wrote: Den bluescreenar kanske, det är ju inställt default att den skall starta om vid bsod. Du skriver inte vilket OS du kör men jag gissar XP. Gå till systemegenskaper (win+pause) - Advanced - Startup and Recovery och bocka ur automatically restart.
Nästa gång datorn bsod:ar kan du se vad som knasar och söka vidare på det.
Du kan ju iof börja med att uppdatera alla viktiga drivrutiner, grafikkort, chipset osv.
Det är XP jag kör, får ingen BSOD utan den stänger bara av sig. Har Automatically Restart urbockat.
December 5, 2006
Eftersom du kör med 8500 minnen, vad ligger din vdimm på? Den ska vara på 2-2,2 ungefär om du kör 1066.
Jag tror det är nån skitsak bara som gör att den startar om. Prova kör Memtest86 om den fortfarande startar om efter höjningen av vdimm.
Extreme Strikern kan vara lite krånglig innan man lär sig alla biosinställningar, det går inte att köra "default"
2 Guest(s)