August 20, 2001
Igår när jag skulle stänga av datorn så valde jag som vanligt "start/shut down"... men datorn ville inte stängas ner så jag stängde ner den helt enkelt...
Några minuter senare behövde jag kolla en grej så jag startade den igen, det första jag märkte var att det inte kom någon bild på skärmen... sedan började pc speakern pipa: ett långt och två korta pip. Jag märkte att hdn/disk laddade lite... men sedan hände inget...
Om jag tryckte på någon knapp... så började datorn ladda från disk + att lampan till disk inte släcktes förän jag startade om datorn...
Har försökt att plocka ut batteriet ur datorn för att "kall-boota" BIOS... men det funkade inte
Vad har hänt och vad kan man göra åt det????
August 20, 2001
Jag har ett Jetway mb, och jag kollade lite i manualen... Pipen betyder som du säger problem med grafiken... men där sitter ett grafik kort i agp platsen (har testat med ett annat kort där ) och jag har även testat att sätta in ett i pci platsen. Men det funkar inte ändå...
October 23, 2001
Av mina erfarenheter kan t.ex. en glappande eller felvänd IDE kabel göra att datorn ej bootar och att skärmen blir helt svart.
Testa att plocka ur alla kort förutom grafikkortet, dra ur alla IDE-kablar + andra kablar du inte behöver. Starta datorn o se om du får bild.
October 28, 2001
March 4, 2001
On 2001-10-29 16:42, Turbo123 wrote:
Av mina erfarenheter kan t.ex. en glappande eller felvänd IDE kabel göra att datorn ej bootar och att skärmen blir helt svart.
Testa att plocka ur alla kort förutom grafikkortet, dra ur alla IDE-kablar + andra kablar du inte behöver. Starta datorn o se om du får bild.
Hur vänder man en IDE kabel fel?
1 Guest(s)