May 16, 2001
Hejsan jag behöver hjälp snarast! Jag har laggt ny kylpasta på min processor (XP1800+) och på nordbryggan på mitt Abit KR7a-RAID. När allt är isatt igen i chassit och får skärmen ingen signal från grafikkortet.
Jag testade först med ett gammalt Riva TNT och då piper moderkortet 1 lång och 2 korta, som visar sig betyda fel med grafikkort eller skärm. Samma sak händer med ett Gerforce 2 MX. När jag testar med mitt vanliga grafikkort Radeon 8500 så piper moderkortet som om allt var OK (1 kort signal), men INGEN bild på skärmen! 😕
(När jag kollade på moderkortet efter något fel så såg jag en tunn sträng av kylpasta precis under AGP-porten. När jag petade på den gick den loss lätt. När jag testar datorn igen är det fortfarande samma fel. Leder Arctic Silver 3 ström lätt?)
Vad kan vara fel? Ge mig förslag, hjälp, vad som helst!
January 21, 2002
saxat från artic silver 3's hemsida (http://www.arcticsilver.com/as3.htm)
Negligible electrical conductivity.
Arctic Silver 3 was formulated to conduct heat, not electricity. It is only electrically conductive in a thin layer under extreme compression.
(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 3 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. The compound is slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridged two close-proximity electrical paths.)
så visst är det ledande, i ett tunt lager under högt trck. Men det är nog inte alltför bra om du lyckats kleta ut det på moderkortet.
May 16, 2001
Nu startar den inte alls... när jag kör igång så fungerar det i 1 sekund, alla lampor tänds men så dör den och strömmen bryts, och bara en gul lampa lyser. Inga ljud alls. Jag har rensat CMOS flera gånger, något mer man kan göra eller är moderkortet paj? Fläktarna går liksom i gång ca 1 sekund sen dör dom.
Förresten på Abits hemsida står det att dom inte skickar kort på garanti, utan att det är den säljande butiken som ska göra det. Nu är det så att jag köpte kortet på Skribofont (just för att få bra garantiservice) har gått i komkurs... Vad gör jag!!??
1 Guest(s)