February 7, 2002
Datorn startar om av sig själv. Det sker alltid när jag är ute på internet.
Använder just nu en kabel uppkoppling, men hade samma problem när jag använde modem.
Har läst lite i forumet och sett att det är fler som har samma problem. Det snackas mycket om "nät agg" och watt talet. kan någon förklara vad som menas.
Har även ett annat problem.
När jag skall stänga av datorn så blir den stående i ca 1 min och sedan kommer det upp en ruta som frågar om jag vill avsluta aktivitet.
Det står "energimätare" i listen på den rutan. Har letat men kan ej hitta något fel.
Ytterligare ett problem.
När jag t ex skall öppna kontrollpanelen så hänger sig listen längst ner på skrivbordet, den med startmenyn och klockan på, men efter någon minut så öppnas kontrollpanelen och listen vaknar till liv igen.
Det problemet får jag även när jag skall tömma mappen tidigare i Explorer bl a.
Nu kanske du förstår att jag har problem!!!
Är det någon info om datorn ni vill ha så säg bara till vilken, så ska jag se vad jag hittar.
Extermt jättemycket tacksam för hjälp.
MVH Richi
July 13, 2001
February 7, 2002
I går kväll fick jag nog av alla dessa problem, så det blev "format c:".
Jag går för tillfället tillbaka i tiden vad gäller OS, från en tungt XP till en problematiskt ME till ett alldeles underbart fungerande icke problematiskt WIN98.
Man fattar inte hur mycket man har saknat alla dessa enkla funktioner som finns i detta OS förrän man prövar igen.
Nu ska det mycket till innan jag byter igen.
Men det blir väl som vanligt, det går kanon ända tills man inser att det fungerar precis som det ska, det är då det brukar skita sig.
Och det skulle inte förvåna mig om det börjar lagom till jag har skrivit färdigt detta inlägg.
Vill ändå passa på att tack er som iallafall försökt att hjälpa en "makrill" eller vad det var någon skrev
Tackar och bugar
MVH Richi
1 Guest(s)