April 5, 2001
Fick min t-bird 1400 idag. Jag har hört att dom ska bli varma, men inte så varm som min!
i 1400Mhz var den 65grader varm direkt när man gick in i BIOS. kåpan på chassit var dessutom inte på.
jag kör nu i 933Mhz med en temp på ca 55grader.
Som kylning har jag en Alpha Pal 6305 och en YS TECH 60mm. och Artic silver2 pasta. Är det normalt att ha så hög temp?
Har jag för dåligt kylning?
..och isådana fall vilken fläns/fläkt ska jag köpa? Den får inte låta så mkt och inte vara så himla dyr.
April 18, 2001
Hej!
Ja, det låter lite högt.
Vad har du för moderkort?
Har du provat att kolla tempen i t.ex Sandra 2001 för att se om du får samma värden som i BIOS?
Själv kör jag min T-bird 1400/266 i 1496Mhz med en Taisolfläkt (kopparkärna).
Har mellan 46-52 grader.
Och den har en godkännd ljudnivå tycker jag.
Kostar ca 260:-.
//Larsson
[ Detta Inlägg ändrades av: Larsson den 2001-09-21 09:16 ]
April 5, 2001
Jag har ett ASUS A7V133 med Raid.
Temperaturen avläser jag i BIOS eller med "ASUSprobe". (ett prg Asus skickar med).
Jag trodde själv också att jag monterat den fel, så jag har haft loss den två gånger. den verkar sitta bra, men den blir varm som f-n ändå.
Inställningen av spänningen har jag helt överlåtit till BIOS (den står på "auto").
Funderar om den kör cpu'n på fel spänning. Finns det något bra program man kan använda för att kolla den? Och vad ska den vara egentligen?
Tack för att ni svarar!
Ja det måste vara kylaren som inte är bra monterad! Kolla så att den har bra kontakt! Det kan också vara clippset som inte trycker tillräkligt hårt..
Tekniknörd som gillar att träna.
September 19, 2001
1 Guest(s)