September 9, 2007
Håller för tillfället på att plåta ihop en dator på http://www.komplett.se/k/confi.....lOptions=X
men är inte helt säker på vilka prylar jag borde välja. Jag är tacksam för alla svar, varesig det är på en fråga eller alla mina frågor!
Det jag bestämmt mig för (om ingen annan kommer med smartare saker!) är att köpa Q6600 och troligtvis Thermaltake Toughpower strömförsörjning. Vilket moderkort är då bäst till detta, och vad är det för skillnad mellan moderkorten? (moderkort är inget jag vill lägga mer pengar än nödvändigt på men vill samtidigt att det skall klara av komponenterna, någon annan förslog MSI P35 på den sidan, och det verkar ju billigt och bra?).
Sen ramminne. Är 4gb alltid bättre? Eller kan billigt 4gb vara sämre än dyrt 2gb? Vilke är bästa 2gb-minnet på sidan jag länkade till?
Sen hårddisk. Är det jättedåligt att köpa en 500gb hd bara att partionera och lägga allt på, eller funkar detta bra? Jämfört då med att köpa en systemhårddisk och en till annat gafs...
Något som kanske är off topic här inne, men ngn som vet om något chassi är mer tyst (bra på annat sätt) än ngt annat på den sidan? Och när ni ändå kollar runt, vilket av grafikkorten där skulle ni välja om ni inte ville lägga allt för mkt pengar på det men ändå vill ha ett ganska bra?
2 Guest(s)