February 28, 2005
Hej!
Jo det är så här att jag försöker koppla in en bärbar hårddisk i min stationära dator...jag gick och köpte själva adaptern idag...men jag får inte igång hårddisken och inget visas...jag har troligen kopplat fel men jag har både provat IDE primary (DVD-brännaren) och secondary(DVDn) kabeln men inget funkar? hur ska jag göra?
February 28, 2005
Jo visst har jag gjort det....
Jag kopplade 2pins(?) kontakten till agget...sedan så drog jag ut IDE kabeln från DVD brännaren och kopplade den till adaptern och adaptern till hårddisken men inget hände? 😕 provade även med DVD IDE kabeln (slave) inget där heller...trodde jag kopplade adaptern fel på hårddisken men jag har provat olika "kopplingar" utan att lyckas..och inget fel är det på hårddisken då den fungerar när jag kopplar den till den bärbara datorn... 😕 :arg:
vad ska jag göra?
February 28, 2005
Json_81 wrote: Har du kört disken ensam på kabeln?
Utöver det har jag inga ideer.
menar du utan ström kabeln? isåfall nej...
fan man borde få me nån anvisning lr så men d verkar ju enkelt...de kanske fel på adaptern? ska prova imorrn annars så går jag tillbaks till butiken med hårddisken o så får dom prova i deras dator så får vi se... 😕
January 7, 2006
Gilgamesh wrote: [quote=Json_81]Har du kört disken ensam på kabeln?
fan man borde få me nån anvisning lr så men d verkar ju enkelt...de kanske fel på adaptern? ska prova imorrn annars så går jag tillbaks till butiken med hårddisken o så får dom prova i deras dator så får vi se... 😕
Är ganska säker på att han menar att du ska koppla den som Master på IDE-kabeln och inte ha någon slave, och ha strömkabeln inkopplad
February 28, 2005
hULt0 wrote: [quote=Gilgamesh][quote=Json_81]Har du kört disken ensam på kabeln?
Är ganska säker på att han menar att du ska koppla den som Master på IDE-kabeln och inte ha någon slave, och ha strömkabeln inkopplad
Det har jag ju redan sagt om du läser tråden lite bättre...;) har provat både Master/Slave utan att lyckas... 🙁
1 Guest(s)