November 22, 2001
Tja, jag köpte nyss en ny amd atlhon xp 2000+ med två 80 gb hd:ar och ett gf4ti4400....enda problemet är att datorn typ låser sig när den har varit igång ett tag....det är inte så att jag måste starta om den eller så men vissa program svarar inte osv....
Jag laddade hem ett program där man kunde se hur hög tempen var i datorn och när den varit igång ett tag kom den upp i nästan 60 grader.......jag skruvade av ena väggen från chassit och vips var jag nere på 54 grader men den uppför sig fortfarande lite konstigt......
Så jag undrar vad är en normal temperatur i datorn? Nu ligger jag konstant på 54-55 utan chassiväggen, men jag anar att jag lär köpa en till fläkt....eller? Nån som haft liknande problem?
/pemani
June 18, 2001
Vad har du för moderkort tro ?.
Jag och fler med mig hade lite "höga" värden på våra Asus kort, kolla här: https://www.nordichardware.se/.....hp?t=32165
June 18, 2001
Prova kan du ju göra med ett nytt bios.
Ostabilitet kan ju också bero på dålig kontakt mellan core/fläns.
För tillfället går min XP2000 i 1749mhz/52grader under normal användning, spel och dyl. sticker den upp till ca 55 men hur stabilt som helst.
Vid dom problem som du har är det alltid en bra hjälp för andra om du listar följande:
Moderkort,bios
Grafik
VIA 4in1?, version
OS
CPU fläns, fläkt
Finns säkert mer att lista men i grova drag så är detta en bra hjälp :blink:
/ Toxicarea
1 Guest(s)