November 9, 2002
Hej!
Jag har ett Gainward 8800GT 1GB kort som ger ifrån sig ett underligt högfrekvent missljud. Det intreäffar endast vid start av 3d-spel som exempelvis Crysis. Det är INTE fläkten som låter, då ljudet fortsätter om jag stannar fläkten med fingret. Någon som har varit med om detta eller om någon vet vad det kan vara som låter?
November 9, 2002
Cirap wrote: är det ett pip, typ som PC Speaker, eller ett högfrekvent vinande som t.ex gamla TV apparater ibland kan få?
det låter ganska exakt som min gamla tvapparat, så ja 😀
frekvensen på ljudet skiftar också med kanske några sekunders (dock inte regelbundet) mellanrum.
November 9, 2002
är ganska 100 % på att det är från grafikkortet, om jag har örat exakt vid grafikkortet så hör jag ljudet som absolut starkast. Det skulle isf vara om det kom från någon del av moderkortet, precs under/bredvid pci-e porten. Min polare har exakt samma config som jag har, och han har inte detta missljud. Det enda han har gjort annorlunda vad jag vet är att installera gigabytes egna drivrutiner till moderkortet, vilket jag inte har gjort, jag kör med dom som finns på vista skivan.
April 24, 2007
Xuestor wrote: är ganska 100 % på att det är från grafikkortet, om jag har örat exakt vid grafikkortet så hör jag ljudet som absolut starkast. Det skulle isf vara om det kom från någon del av moderkortet, precs under/bredvid pci-e porten. Min polare har exakt samma config som jag har, och han har inte detta missljud. Det enda han har gjort annorlunda vad jag vet är att installera gigabytes egna drivrutiner till moderkortet, vilket jag inte har gjort, jag kör med dom som finns på vista skivan.
men för att göra det enkelt: kan inte du ta o installera dessa drivisar? du utesluter du allt mjukvarumässigt!
November 9, 2002
Att byta grafikkort och testa är inte aktuellt med tanke på att det är 16 mil från polaren. Jag är nu typ 90% säker på att det är missljud från någon spole, efter att ha läst en del om det på nätet. Frågan är nu om man kan ringa komplett och få sitt kort utbytt mot ett nytt? Jag har dock inte kvar originalkartongen, men alla tillbehör ska finnas kvar. Kortet är inte mer än typ 2 veckor gammalt. Hur fungerar detta med returärenden, är jag skyldig att betala frakt till komplett eller kan jag begära detta av dom? Och viktigast av allt, Detta bör väl räknas som ett klart godkänt returärende, ELLER?
Mvh
/Xuestor
August 16, 2003
sen är frågan är det fel på grafikkortet? den fungerar ju som den ska? varför ska du få lämna tillbaka om du inte änns har kvar originalkartongen? dom kanske är snälla man vet aldrig.
är det högfrekfrenta ljudet mycket störande, jag tror att jag har haft 3 grafikkort som gjort ljud ifrån sig, inget som jag lidit av.
November 9, 2002
Poontus wrote: sen är frågan är det fel på grafikkortet? den fungerar ju som den ska? varför ska du få lämna tillbaka om du inte änns har kvar originalkartongen? dom kanske är snälla man vet aldrig.
är det högfrekfrenta ljudet mycket störande, jag tror att jag har haft 3 grafikkort som gjort ljud ifrån sig, inget som jag lidit av.
Varför skulle jag inte få det, egentligen? Poalrens kort har inga av dessa missljud, så det är ju ganska uppenbart att det är ett MISSljud. dvs att det avviker från en korrekt produkt, det är ju som om en ny bil skulle ge gnällande ljud ifrån sig när man svänger, det funkar, så då får man inte byta, verkar märkligt. Ljuden hörs väldigt tydligt, även med normal volym i högtalarna vid spelande, och då har jag ändå ett antec p180 som har ljuddämpande material i sidorna.
February 12, 2003
Xuestor wrote: det är ju som om en ny bil skulle ge gnällande ljud ifrån sig när man svänger, det funkar, så då får man inte byta, verkar märkligt.
Lovar dig att du inte får byta bil om den bara låter illa utan att det finns något skäl till det. I det här fallet är det garanterat dina spolar, spolarna kommer inte berättiga dig till ett nytt kort på garantin om kortet funkar i övrigt. As simple as that.
December 27, 2003
jonte_power wrote: Men om det nu är så att kortet skulle vara felfritt när det dyker upp hos komplett. Får du betala felsökning.
Komplett kan vara snälla med det ibland. jag skickade in en processor för ett par månader sedan. den visade sig vara felfri. Jag fick tillbaka processorn, men behövde inte betala något. skickade t.om mail och frågade hur jag skulle betala men fick inget svar 😛
2 Guest(s)