December 19, 2000
Jag har inga dator-högtalare att rekommendera, men det är inte fel att ha ett par konventionella högtalare med separat förstärkare till datorn. Det brukar kunna ge bra ös utan att det kostar en förmögenhet. I och för sig så är 1000 kronor inte så mycket i sammanhanget, men det borde gå och hitta begagnade högtalare för det priset. kolla på http://www.blocket.se där finns det ganska mycket.
Är det bara jag eller är det fortfarande så att "dator-högtalare" är plastiga med burkigt ljud eller har det blivit bättre?
[ Detta inlägg ändrade av Henrik 2001-05-01 11:34 ]
April 2, 2001
"Är det bara jag eller är det fortfarande så att "dator-högtalare" är plastiga med burkigt ljud eller har det blivit bättre?"
De har helt klart blivit bättre!
Men oftast är det ju så när det gäller datorhögtalare att det är itne HiFi man är ute efter, utan en grym bas och äckliga ljud i varje hörn när man spelar HalfLife...
Men det finns riktigt fina datorhögtalare idag också!!
January 4, 2001
2001-05-01 13:40, skrev Slass:
Men oftast är det ju så när det gäller datorhögtalare att det är itne HiFi man är ute efter, utan en grym bas och äckliga ljud i varje hörn när man spelar HalfLife...
Skall du ha grym bas så skall du köpa riktiga högtalare inte några små fjantiga daorhögtalare...
Du kan få rätt okej bas med datorhögtalare! Det går bra till spel i alla fall!
Men vill man lägga flera tusen på ett par högtalare så är det klart att man får bättre ljud!
Tekniknörd som gillar att träna.
April 2, 2001
nä, det är ju inte det man eftersträvar....
Men riktig bas kan man faktiskt få med datorhögtalare!!
Visst, du får bättre bas om du köper ett par Pinedreams med 2x8x18" basar...
Men det kostar lite mer...
Datorhögtalare är inte så dyra!
Är det HiFi man är ute efter får man dock skippa datorhögtalar segmentet... Även om det finns fina system, dock kostar de mer än en ordninär anläggning!
January 9, 2001
här är ett par pris värda högtalare......
har inte hört dem själv än men de ska rocka
April 2, 2001
Har varken hört eller sett de högtalarna, så jag vill inte utatala mig något om dem, förutom att det nog inte är HMR-effekten de angett...
Några högtalare som fått vääldigt bra recensioner är Klipsch ProMedia 2.1 högtalare!
Har allt som 400-V2 har, fast med bättre filter, renare mellanregister och inte lika ättrig diskant!
Jo dethade inte varit fel med det systemet!!
Men det blir lite mer än hans 1000spänn..
Men det är riktigt billigt för de högtalarna!
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)