December 4, 2002
hej!
Frugans bekant har köpt en laptop som hon vill köpa till högtalare till. Jag har bara erfarenhet av högtalare till stationära men inte bärbara.
Enligt specen ska datorn ha 5.1 ljud och den har 3 ljud"gångar" de vanliga för ljud ut och mikrofon (grön och rosa) och sedan en till, blå tror ja den var. Har dock inte modellnamn på den för det visste hon knappt själv när jag frågade, har bara den informationen som jag gav nyss.
Borde man kunna köpa nåt högtalarpaket från Creative och Logitech och koppla in utan problem?
December 4, 2002
Perfekt, ska se till att hon rotar fram exakt modellnamn så jag kan fixa fram en manual och kolla närmare på detta. Tack för hjälpen 🙂
SuperNova wrote: Visst borde du kunna det!
Det brukar finnas en inställning som ställer om Stereo (grön), Line in (blå) samt mic (röd) till Stereo, surround samt Sub...
Sen kan det skilja mellan olika ljudkort (färg/uttag) men det borde stå i manualen/drivrutinerna.
December 4, 2002
Sådär ja, nu har jag fått tag på modellnamn (LG S1-J2KFV) samt manualen, men det står inget detaljerat, står bara att man kan koppla spdif till den (1 en 3.5mm port). Finns det surroundsystem (creatives och Logitechs typ) som har sådan anslutning?
Den BLÅA ingången står i manualen som Anslutning för line in / SPDIF
Ljudkortet är ett SRS TruSurround XT, SRS WOW XT, 5.1CH Dolby Digital, XTS Pro, 24bit High Definition, Stereo Speakers, Internal-MIC. Kanske någon här som har en sån och kan ge lite mer klarhet?
Är det en optisk kabel man behöver med 3.5mm plugg (det finns har jag ju sett), eller finns det SPDIF coax kabel med 3.5mm kontakt också?
2 Guest(s)