April 9, 2001
Slutna hörlurar är ju till för att inte få ljudläckor från hörlurar in till mikrofon...och det pysslar väl ni med??
Sen så studsar ljudet i hörluren på ett helt annat sätt än när den kommer från en högtalare (det är bla därför man INTE ska använda hörlurar när man mastrar musik...för det som låter bra i hörlurarna låter INTE bra med högtalare!)
Fast jag medger att i många spel är hörlurar svinbra för man hör suroundljud bätttre, man kan försäga "vartifrån" ljudet kommer och diskant träffar örat lättare än när det ska kämpa med basen ifrån ett par monsterhögtalare.
Japp, det där var lite överkurs, men sammanfattning: använd hörlurar till spel och för att inte störa andra, inget annat.
Edit: stavfel
[ Detta Inlägg ändrades av: carnail den 2001-08-21 09:22 ]
June 7, 2001
Ett par SONY nåntingnånting-370. 600 spänn.
Djävligt bra, men möjligen litet täta runt öronen vilket gör att man blir varm och svettig.
Jag gav min bror ett par Sennheiser i födelsedagspresent. De kostade två hundra spänn mer än mina men jag tycker inte att ljudet är så mycket bättre. De sluter inte om öronen så man får in brus utifrån, men å andra sidan växer det inte mögel i öronen på en för de är "öppna".
1 Guest(s)