HP Deskjet 3940|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
HP Deskjet 3940
Intel P4
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 30, 2006 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har ett väldigt irriterande problem med min nyinköpta skrivare.Det är en HP deskjet 3940,som är ansluten via USB.

När man skall skriva ut t ex omslag i Nero Cover Designer,så drar den in papperet snett i skrivaren,så det skrynklar ihop sig i ena hörnet.Detta även fast man har lagt papperen rätt i facket,samt tryckt den där lilla hållaren som ligger mot papperskanten korrekt. väldigt störande kan jag lova!

Det finns ju en funktion i just Nero Cover Designer,som man kan välja att bara skriva ut tex framsidan,eller bara på skivan.Till en början trodde jag detta var felet,men efter att ha bockat i att den bara skall skriva ut omslaget,så fortsäter detta felet.

Någon som har ett bra tips??Någon som kan skrivare,eller är duktig på vad man skall ställa in??

väldigt tacksam för svar,då jag inte är speciellt sugen på att lämna in skrivaren på lagning efter en vecka,med flera månaders väntetid på Elgiganten....

Tack på förhand.

mvh,

/Intel P4.

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
1037284
April 30, 2006 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte hur det ser ut på din skrivare, men det kan finnas en spak eller liknande som anger höjden för valsen (tjocklek på papperet)?! 😕

Intel P4
Medlem
1037286
April 30, 2006 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

Hej o tack för ditt snabba svar.

Nej,någon sådan spak finns inte.Detta är ju en helt "avskalad" skrivare från HP,därav det låga priset.Den har fått bra recensioner i tester o liknande,därav mitt köp.

det roliga med dettta är att vissa gånger går det bra att skriva ut,och några gånger blir det såhär....

Kan det vara någon inställning i skrivarprogrammet,eller där man skriver ut??

Börjar tröttna på detta,samt att det går ju massa färg när man får kassa utskrifter.

Jalle64
Member
Medlem
1037288
April 30, 2006 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

Intel P4 wrote: Hej o tack för ditt snabba svar.

Nej,någon sådan spak finns inte.Detta är ju en helt "avskalad" skrivare från HP,därav det låga priset.Den har fått bra recensioner i tester o liknande,därav mitt köp.

det roliga med dettta är att vissa gånger går det bra att skriva ut,och några gånger blir det såhär....

Kan det vara någon inställning i skrivarprogrammet,eller där man skriver ut??

Börjar tröttna på detta,samt att det går ju massa färg när man får kassa utskrifter.

Jo, det känns ju inte så "billigt" då 😛 Men att den drar fel tror jag beror på hårdvaran, inte programmen 😕 😛
Får jag fråga, vad betalade du för den?

Intel P4
Medlem
1037306
April 30, 2006 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja.Betalade 600 spänn på Elgiganten.

vore väl konstigt om den redan krånglar?Dels för att den är helt ny,och dels för att den har ju fått bra recensioner av de som köpt samma skrivare.

Varför blir vissa omslag bra,och vissa helt åt h*e??Gillar den kanske inte Jpeg eler Bmp? 😛

Fler konkreta förslag? :bok:

Jalle64
Member
Medlem
1037311
April 30, 2006 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Prova lite tjockare papper, om du inte redan gjort det?! 😕 wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 350
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL