August 24, 2002
luiga wrote: Jag har precis fått hem min 23-tums widescreen skärm ifrån Phillips (Brilliance 230WBS), även den med 1920x1200 upplösning. Den var faktiskt lite dyrare (ca 15 000) än din HP, men precis som du har jag köpt den via Hem-PC. Efter att bara testat den lite grann så säger jag att den är oerhört skön att arbeta med. 16 ms räcker helt okej till spel. Hade säkert varit bättre med ännu lägre, men jag har inte tänkt jättemycket på det. Lite grann i NHL 2004, spelarnas namn blir lite suddiga när det går fort, men annars spelar det ingen roll.
Det enda negativa jag kan säga är att spel är väl inte särskilt vanligt att de är anpassade efter 16:9-format än så länge, men det kommer mer och mer. Min skärm är rätt duktig på att simulera 1024x768, så det går helt okej. Jag har dock inte prövat något snabbt FPS än. Men som sagt, överlag mycket, mycket nöjd. Så det blir du nog också. Lite negativt kanske att man bör uppgradera sitt grafikkort också. Jag känner att mitt gamla Ti4200 fungerar, till kontorsarbete alldeles utmärkt. Men man vill ju köra spelen i full upplösning, så då behövs nog ett värstingkort. Får se om/när jag har råd med det.
Kan du fota av skärmen med en vanligt skrivbord så jag får se hur stora iekoner osv är? Jag vore väldigt tacksam.
Vad kör du för upplösning på den?
MVH Oscar
November 11, 2002
Biblo wrote: Kan du fota av skärmen med en vanligt skrivbord så jag får se hur stora iekoner osv är? Jag vore väldigt tacksam.
Vad kör du för upplösning på den?
MVH Oscar
Tyvärr har jag ingen digitalkamera. Men jag kör 1920x1200 upplösning, så ikonerna är typ samma storlek som om man kör 1280x1024 på en 19-tums skärm. Jag märkte ingen skillnad i ikonstorlek, bara mycket mera yta runt omkring.
Förresten så har jag precis beställt hem ett nytt grafikkort, Leadteks 6800GT, men jag läste på THGs hemsida att Nvidia inte har så bra DVI-sändningar så att det inte går att köra högre än 1600x1200 upplösning på deras kort (ATi inga problem) om det inte har DualLink. Jag blev lite förskräckt eftersom det bara är Ultra-korten som har det, men jag får se hur det blir när jag installerat kortet om det ändå känns okej. Det kommer förhoppningsvis i veckan. Vore ju trist att behöva sälja kortet igen och förlora massa pengar.
November 11, 2002
Trakkad wrote: Ja, vem faan behöver köpa ny TV med en sån hemma?
Inte jag ialla fall. Tror det är ett bra köp. 16ms? lite seg kanske?
Det räcker med 16 ms för film alltså. Spel kan väl vara något segt ibland, men då måste man vara kräsen.
Förresten så fick jag hem mitt 6800GT-kort i veckan och har testat det lite nu. Det där med DVI-sändningarna har jag inte märkt något av alls, så det var inget att oroa sig för. Jag kan i alla fall säga att det är otroligt fräckt att köra spel i 1600x1200 upplösning (än värre med 1920x1200 även det inte finns så många i det som sagt) och ha total skärpa och superfina detaljer på en så stor yta.
Fast med allt så vänjer man sig otroligt fort, den känns faktiskt inte så otroligt stor längre utan mer normal. 19-tummaren på jobbet känns dock väldigt liten nuförtiden.
November 11, 2002
Biblo wrote: Kan du fota av skärmen med en vanligt skrivbord så jag får se hur stora iekoner osv är? Jag vore väldigt tacksam.
MVH Oscar
Nu har jag köpt en digitalkamera, så här är bild på min fina skärm. Kamerans vidvinkel gör att skärmen ser något rund ut som en vanlig monitor, men den alltså i själva verket helt platt och till och med bredare än den ser ut att vara på bild.
December 1, 2002
http://accessories.euro.dell.c.....sting.aspx Betydligt billigare iallafall 🙂
Men du kanske var tvungen att ta något ifrån komplett?
1 Guest(s)