October 27, 2002
Hej!
I t. ex. Mediaportal eller Windows Media Center kan man ju, om man har ett TV-kort med dubbla tuners se på en kanal och samtidigt spela in en annan (eller se på två samtidigt?).
Kan man uppnå exakt samma sak om man har två separata TV-kort eller blir det struligt? (Finns ju många billiga utmarkta kort med enkel tuner, de med dubbel kostar genast mera)
October 3, 2004
[Johan wrote: ]Tack,
Men ar det nån som har konkret erfarenhet av det? Måste man t. ex. ha alla kanaler inlagda dubbelt (en gång per TV-kort)?
MCE stödjer bara en guide. Dvs. du kan inte ha två olika tuners med som tar emot från olika källor.
Men om man gör som du tänkt, dvs. två tuners från samma källa så borde det ju gå bra såvitt jag vet, hur det fungerar vet jag inte men jag är sugen på det själv. Har dock inte läst så mycket om det så är inte hellt hundra på att/hur det fungerar. Men egentligen ser jag ingen anledning till varför det inte skulle fungera. Såg nyligen en tråd på thegreenbutton.com (rätt bra men segt forum för MCE) där man med ett hack kunde fixa 3 analoga tuners. Men jag läste bara rubriken så vet inte om det är några begränsningar eller nåt.
Om du hittar nåt specifikt så är jag intresserad 🙂
edit:
Tråden med 3 tuners:
http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?ForumID=27&MessageID=106105
1 Guest(s)