February 12, 2009
OfflineEftersom jag jobbar med datorer och bygger HTPC dagligen tänkte jag fota ett av projekten. Lite för inspiration och även till en viss hjälp för andra!
Komponentlistan kan du hitta här: http://www.prisjakt.nu/minsida.....8;k=961084
I just den här modellen användes en 1TB SATA 7200rpm hårddisk och 4MB RAM vilket bör räcka mer än väl till det mesta.
Datorn har en 120W powersupply och ligger på ca 20W idle / 35W load. Den klarar lätt att spela upp 1080P material i t.ex. XBMC med en belastning på ca 35% på CPUn.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Done and done! Klar för leverans.
March 10, 2003
OfflineAsus passiva Fusion och en Pico PSU hade varit mitt val, så ljudnåvån kunde blivit obefintlig. HD låter förvisso lite, men en Green/5400rpm eller en 2.5" hade sänk det lite till.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 12, 2009
OfflineJag kan inte mer än att hålla med dig! Tyvärr är Asus korten slut hos alla distributörer men den finns med i framtidsplanerna redan 🙂
Jag kan dock berätta om att fläktarna på Gigabyte E350 och Asrock E350 är mycket tysta (nästintill ljudlösa) efter att ha testat bägge.
February 12, 2003
OfflineTrevligt med en liten bildlogg, önskar att jag själv fick tummen ur och hittade tid att slänga ihop något sånt härnt ibland. Fast nu kör jag all video på PS3:an, så det känns ju inte direkt värt att slänga ihop en HTPC bara för en liten tråd här på NH.
Däremot kanske jag råkar ha en video på gång på samma tema, när jag tänker efter. 😉
1 Guest(s)

Log In