January 4, 2008
Tjena!
Har byggt en htpc, med nedanstående komponenter, men när jag nu ska starta den för första gången får jag ström, till alla komponenter tror jag, men får ingen bild. (jo jag har kollat skärmkabeln) och interna kablar, tror att jag kopplat rätt iaf, manualerna fr moderkort + chassi var lite svårt tolkade för mig måste jag tilläga dock.
Väntar på att bios ska komma upp, men det händer ingenting
Antec Fusion V2 Chassi
ASUS M2A-VM HDMI AMD 690G SKT-AM2 MICRO-ATX
ASUS GeForce Extreme N8600GT SL/HTDP 512MB DDR3 PCI-E
CPU AMD Athlon X2 6000+ 3.0Ghz (AM2)
samsung dvd brännare Ide (kopplad m egen ide kabel)
SATA disk 500gb (kopplad med egen sata kabel)
2gb corsair minn
Antec 420W Nätag som medföljde chassit
tacksam för lite förslag/hjälp 🙂
January 8, 2005
inte råkat jorda moderkortet eller att grafikkortet inte tryckts upp lite när du satte ner det i lådan ?
nämligen sånna fel jag gjort i tidigare dar :).
ta ut allt och lägg moderkortet på antistatpåsen och koppla ihop allt.. får du då bild så är det något när du sätter in det i chassit.
Best regards, pole
September 5, 2001
eftersom du inte får nånting på skärmen skulle jag tro att det är antingen grafikkortet eller minnet som spökar.
Verkar som du har ett inbyggt grafikkort på moderkortet så hade först prövat med bara det grafikkortet, fungerar det ändå inte är jag tämligen säker på att det är minnet som bråkar med dig.
January 4, 2008
Det var grafikkortet som strulade till det!
Fick börja att ta ut allt och sätta dit del för del för att komma fram till att det var grafikkortet som strulade, märkligt nog så funkade inte först när jag tog ut den, utan fick ta isär den helt och hållet (nästan) sen starta en gång, då fattade den och uppstarten påbörjades 😉
Thx för all hjälp!
1 Guest(s)