May 8, 2001
Jag funderar starkt på att byta ut XBOX:en mot en HTPC. Egentligen vill jag inte ha någon dator som mediaspelare men jag hittar ingen smidig lösning. Dessutom kommer jag snart att uppdatera min dator så mkt av det som står i min sign kommer att bli "ledigt". Tänkte i så fall komplettera med chassi, trådlöst nätverkskort och typ ett Radeon HD2400 eller liknande (passivt).
Lite frågor som jag skulle uppskatta mkt om någon kunde svara på:
1. Ett bra chassi, helst med IR-öga alt separat chassi och IR? Behöver inte vara ATX, kan byta ut moderkortet till mATX om det skulle behövas.
2. MCE eller Media Portal? Andra förslag? (Vill inte köra Linux).
3. Ett bra TV-kort, tittar inte så mkt på TV och kör analogt idag men det är väl lika bra att vara förberedd för digital-TV och leverantören blir då förmodligen COM HEM. Beror på priset, finns det ett bra billigt analogt kort kan man ju byta ut det när det är dags.
4. Går det bra att starta burken med fjärrkontroll?
5. Förslag på annan lösning MED inbyggd HD (eller plats för iaf)? Redan kollat på AppleTV och Mac Mini men det känns inte helt rätt... Ska klara 720p och ha HDMI/DVI iaf.
Som ni säkert märker så har jag inte så bra koll på detta så annat som jag bör tänka på uppskattas också!
EDIT: Snyggat till lite
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
1 Guest(s)