Hur är ljudnivån med ett Lian Li Modular cube?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur är ljudnivån med ett Lian Li Modular cube?
MrRunaway
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 21, 2006 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Hur är ljudnivån med ett Lian Li Modular cube?

Hörs fläktarna mycket och hur är det med ljud från hårddiskar som letar sig ut?

Det finns ju Stackern också, men för framtiden blir det lite tyvärr.

Möjligheterna med Modular cube blir ju mycket större. Man kan utan vidare ha en-två små hårddiskar i den för backup av homekatalogen på två diskar om ifall någon kraschar. Och detta utan att man behöver göra avkall på andra diskar.

Eftersom Cooler masters 4-in-3 har gummidämpningar så reduceras hårddiskarna oljud en aning, men fläktarna låter ju eftersom de sitter ytterst. Dock är 30 dB-fläktar ingen fara för min del. Jag ska satsa på ca 20 dB sen när jag får råd. Chassit kostar ju trots allt 3000 kr med frakt.

Här kommer ett gäng frågor jag funderar på:
- Är chassi högljutt? Säg att jag i framtiden har 12 diskar i det, blir det då helt olidligt att vistas i samma rum som det?

- Hur är det med kabeldragningen? Finns det utrymme att göra det snyggt och på ett sätt så luftflödet optimeras?

- Finns det utrymme för en riktigt stor CPU-fläns? I Chieftec Dragon är det t.ex. ganska tight. Det går en metallstång precis ovanför CPU:n och hårddiskarna är i kant med moderkortet. Chassit är 10 cm kortare än en Stacker. Sådana problem är det väl inte i Modular cube?

Om jag får svar här och kommer på något mer så skriver jag det här.

Tacksam för svar i helgen eftersom jag vill ha avklarat ett köp senast på måndag.

MrRunaway

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 480
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL