February 14, 2003
Är det så att Q-Tec fortfarande håller en usel kvalitet på sina nätagg, eller har de gjort några framsteg? Ett nödchassi (med nätagg >= 350W) ska köpas till ett lite åldersdiget system, och det finns inga som helst ambitioner att köpa ett som kostar mer än några få hundralappar.
Förslagsvis: http://www.webhallen.com/prod......p?id=30609 .
February 14, 2003
De borde ju kunna lära sig tillverka åtminstone hyfsade prylar efter alla erfarenheter. Reklamationerna borde ju välla in, tycker man.
Jag har letat lite efter billiga chassin i Stockholmsbutiker (för att slippa frakt) och hittat två som är riktigt billiga, men som jag också undrar är tillräckligt stabila för ett halvdant system. Den nedre saknar namn på tillverkare.
Classic Black/Vit Miditower ATX 450W
Om ni vet något om dessa så inflika gärna med några råd.
February 14, 2003
kran wrote: äää skit snack. har säkert sålt 20 billiga qtek nättagg, aldrig haft något problem. Visst väsnas dom rätt mycket men passar perfekt till en lite sämre dator
Ja, när du säger det så. Jag vill minnas att datorn jag köpte för 5 år sedan var just med komplett Q-Tec-chassi. Nu står den hos min kusin och brummar. Visst, men den funkar som sagt. =)
När min polare kom på besök så skulle vi bygga ihop datorn hans. Jag hade gjort ett fel - vänt på USB-kablarna till chassit. Detta medförde att nätagget sa |poff| och började lukta några sekunder efter vi tryckte igång datorn. Det var, vill jag minnas, ett Codegenagg. Iofs var detta också några år sedan, men saker och ting kan ju förändras. Men tydligen inte i det här fallet =((. Så ok, kontentan är - vilket vi alla i tråden verkar vara ense om - att Q-Tec är det mindre onda av alla onda nätaggstillverkare.
February 14, 2003
Mean Machine wrote: Ja, Q-tec suger. Satsa på nåt nästan lika billigt som är relativt mycket bättre, som Aspire eller liknande. Klart värt det.
Har letat lite efter Aspire-chassin. De jag hittat i Stockholm finns på webhallen och kostar en hel förmögenhet i jämförelse. Dessutom utan nätagg. =(
Kan du ge tips på nåt som åtminstone inte kostar dubbelt upp jämfört med Q-Tec?
2 Guest(s)