Hur avmonterar jag kylaren?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur avmonterar jag kylaren?
Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 17, 2006 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill byta ut kylaren på mitt Hercules 9800 Pro grafikkort, vilket jag inte har lyckats så bra med hittils. Bild på grafikkortetets underdel: http://img14.imageshack.us/my......pro2aw.jpg Det hade varit lättare om det var en standardkylare, men Hercules är unik med denna lösning. Jag är lite orolig för att skada grafikkortet om jag pillar för mycket, så om ni har några tips uppskattar jag det. Tack på förhand!

Balor

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1004428
January 17, 2006 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

huh? den där ser ju helt standard ut (konstruktionen för hur den sitter fast) dom där två plast "nitarna" eller vad det kallas brukar man enkelt kunna lossa med en kulspetspenna från baksidan av kortet. eftersom den har dom där två så tror jag inte att den är limmad och då ska det inte vara några som hellst problem att lossa den

lycka till

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
1004448
January 17, 2006 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

De är inte gjorda av plast. Mycket riktigt brukar det vara små nitar (möjligen pluppar?) som man ska kunna trycka in med en kulspetspenna. Och när det kommer till formen är de runda, alltså blir det svårt att trycka in dem med en kulspetspenna. Fläkten monterad på kylaren lät förskräckligt, då blir jag mindre förvånad om dess konstruktion dessutom är opraktisk. Tack för hjälpen i alla fall.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1004460
January 17, 2006 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

ahh, det var undersidan som bilden sidade 😮
jag tål inte att inte kunna hjälpa dig! jag googlade och googlade.. sen så tog jag bildsökning..
http://www.ixbt.com/video2/ima.....ollage.jpg

det är skruvar ser det ut som, och den runda saken på baksidan är förmodligen bara till för att skruven ska få fäste.

ps. snälla säg inte att det här inte heller fungerar :/

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
1004483
January 17, 2006 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, det stämmer att det är skruvar. Problemet är att det finns inget motstånd när jag skruvar, man kan alltså skruva i flera minuter utan att det gör någon skillnad. Din bild fungerade inte men jag hittade en likvärdig bild: http://img69.imageshack.us/img.....ont5jt.jpg (skruvarna i fråga är de guldfärgade). Det skulle underlätta om någon med ett likadant grafikkort kunde komma till tal.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 206
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL