February 12, 2006
Läget är så att jag har en shuttle som jag ska använda som htcp, jag har kollat rundor lite efter ett externt ljudkort men det finns inga till ett bra pris tycker jag (i shuttlen finns bara PCI-1x).
Jag har logitechs Z-5500 och i shuttlen finns det en optiskt SPDIF utgång och samma uttag i Z-5500, jag vet att det kommer att funka spela upp musik men undrar hur bra det kommer att låta? För det enda som händer nu är väl att den skickar musiken i ettor och nollor till förstärkaren på Z-5500 som omvandlar det. Men hur kommer det att låta jämfört med ett hyffsat ljudkort?
February 12, 2006
February 12, 2006
antar att en kabel från kjelloco http://www.kjell.com/content/t.....#038;path= inte är bra? 😛
February 12, 2006
HardCoder wrote: Signalen är digital... kommer den fram så kommer den fram... spelar ingen roll vad du har för kabel...
Att gå och köpa t.ex. en Monster kabel för 800 kr är bara dumt så länge du inte verkligen behöver den... men då snackar vi längder på 10M eller mer.
Låter bra! 😀
March 10, 2003
Det enda som skiljer är om man verkligen får 5.1 eller inte. Nforce2 soundstorm och Auzentech är de enda korten som ger 5.1 ljud.
Men skall du bara lyssna på musik spelar det ju kvitta.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 14, 2005
Man slipper förstås en länk i signalkedjan vilket är posistivt.
Sedan beror det bara på kvaliteten på D/A-omvandlarna och förstärkarna i din Logitech Z-5500 :blink:
Men jag klagar iallafall inte på ljudkvaliteten på min Logitech Z-5400.
Sedan väntar jag fortfarande på DD 5.1/DTS-Encoder program från Auzentech innan man kan testa med spel på X-Fi 7.1 Prelude´n.
MVH Tid.
February 12, 2006
Ctrl wrote: Det enda som skiljer är om man verkligen får 5.1 eller inte. Nforce2 soundstorm och Auzentech är de enda korten som ger 5.1 ljud.
Men skall du bara lyssna på musik spelar det ju kvitta.
Så om jag glor på film så kommer jag inte få 5.1 ljud? Jag fattade inte riktigt det med att Nforce2 soundstorm och Auzentech är de enda ljudkorten som ger 5.1. Mitt Audigy 2 ger väl också 5.1?
2 Guest(s)