September 2, 2001
June 1, 2001
Enda säkra sättet att byta IP när du har en DHCP tilldelad ip är att byta nätverks kort.
Det räcker inte med att slita ut kortet eftersom DHCP servern lagrat din ip tillsammans med mac addressen på ditt kort.
DHCP servern kommer efter ett tag tilldela din ip address till någon annan men om den inte behöver göra det ( finns tillräckligt med ip ) så kan det ta mycket lång tid.
Ett säkert sätt är alltså att byta nätverkskort = ny mac address = ny ip.
Alternativt hacka mac addressen på kortet men det skulle jag inte rekommendera.
September 20, 2001
H0h0h0h0h0h0h0h0h0h0
Köp ett nytt hl.....
E du så dum att du tkar...så får du fan skylla dig själv........
(menar inget illa)
Hatar tkare............
mvh
cP|Timmy.......
http://www.clanbase.com
August 13, 2001
On 2001-12-01 14:29, Nibbler wrote:
Enda säkra sättet att byta IP när du har en DHCP tilldelad ip är att byta nätverks kort.Det räcker inte med att slita ut kortet eftersom DHCP servern lagrat din ip tillsammans med mac addressen på ditt kort.
DHCP servern kommer efter ett tag tilldela din ip address till någon annan men om den inte behöver göra det ( finns tillräckligt med ip ) så kan det ta mycket lång tid.
För mig räcker det att avinstallera nätverkskortet från kontrollpanelen sedan plocka bort det.. starta datorn... gå in i windows.. sedan stänga av... sen så sätter jag in kortet igen (samma) och whips så har jag ny IP!
June 18, 2001
On 2001-12-01 14:29, Nibbler wrote:
Enda säkra sättet att byta IP när du har en DHCP tilldelad ip är att byta nätverks kort.Det räcker inte med att slita ut kortet eftersom DHCP servern lagrat din ip tillsammans med mac addressen på ditt kort.
Ja eller slita ut elen ur datorn så att inte nätverkskortet får ström och vänta på att DHCP'n gör en timeout och en release på just denna MAC-adressen! Detta kan vara allt från några minuter till ett par dagar dock
1 Guest(s)