August 19, 2001
August 19, 2001
September 19, 2001
Jag har själv köpt en nyligen och är väl ganska nöjd. Fördelarna tycker jag är att den är snygg, rymlig, sen har den en superbra finess med moderkorts-"brygga" som gör det pisslätt att montera moderkortet. Nackdelarna är att den har inte så bra fläkt anordningar från början men det är ju lätt att "modda" dit En stor nackdel är däremot det lilla hålet som skiljer top delen och nederdelan på lådan. Blir f-ns trångt med alla sladdar och dålig luftströmning, men med dremeln i högsta hugg så fixade man till det med. En annan bra sak är att nätagget är vänt upponer vilket gör att det faktiskt tar upp en del värme från processorn och blåser ut det direkt.
Sammanfattat är det en bra låda till ett bra pris om man har lust att modda den till den lite d.v.s
[ Detta Inlägg ändrades av: MangeMan den 2001-09-20 22:25 ]
September 1, 2001
Aopen HQ08 är en ganska hopplös låda omoddad, men moddar man lite så får man styr på det hela.
Den är ganksa "tunn" , lite tunnare än vad man hade velat...
I stort sett så är det en fin låda om man vill modda... alla lådor går o modda på något sätt 😀 Men vore jag du skulle jag nog ändå satsa på ett cheiftec 😀
August 13, 2001
August 22, 2005
On 2001-09-21 09:48, Enigma wrote:
Har oxå en sån. Tycker den är ashärlig att modda i. Hittar inga nackdelar alls iden förutom sidoplåten som måste hela vägen bak för att släppa, men det som allt annat är ju inget som inte kan modifieras att passa det behov man har...
hur fixar man då 2 120mm fläktar i sidan?
August 19, 2001
On 2001-09-21 07:19, [NH] Pär wrote:
jag kör också med hq08.
ashärlig låda.
gillar platsen för de 2 st 80 mm bak vid hårddiskarna så dom håller sig svala.
och den löstagbara moderkortsbryggan inkl kortplatser.........
med en liten modd är sidan på lådan skitlätt att ta av.
se signatur för bilder:
Hur gör man så att sidan blir lätt att ta av då?
September 19, 2001
Jo om du tar av sidoplåten så ser du ju skårorna i toppen som den dras ut med. Antingen böj upp alla eller kapa av dom så kan du bara lossa sidan genom att dra den lite upp.
[ Detta Inlägg ändrades av: MangeMan den 2001-09-24 21:09 ]
August 19, 2001
On 2001-09-24 21:09, MangeMan wrote:
Jo om du tar av sidoplåten så ser du ju skårorna i toppen som den dras ut med. Antingen böj upp alla eller kapa av dom så kan du bara lossa sidan genom att dra den lite upp.
Finns de ingen guide så man inte blir halv lyckad med modningen så man får tejpa fast sidan igen!?!?
September 2, 2001
gammalt trick!
Virtual-hideout.net har en asfin guide om hur man kan modda sitt HX08!
Address: http://www.virtual-hideout.net.....dex5.shtml
Guiden innehåller hur du fixar sidoplåten oxo.. lycka till 😛
Edhit: såg dock nu att du hade en HQ80 men det e bara fronten som skiljer dem åt..
[ Detta Inlägg ändrades av: KImma den 2001-09-24 22:00 ]
2 Guest(s)