December 20, 2000
Ja Via driverna måste ju verkligen uppdateras. Sen är det bara att satsa på att tweaka minnet och grafikkortet.
Det är helt klart grafikkortet som gör mest för poängen! Sen ska du helst ha 10.80 eller 11.00 detonater driverna till grafikkortet.
Tekniknörd som gillar att träna.
December 20, 2000
April 8, 2001
Jo nu har jag ändrat till VIA 4-in-1 4,29 och detonator 10,80 har även provat med Creative FastTrax 634a med överklocknings inställningarna på fullt men ingen skillnad.
Jo jag får 1882 poäng nu 102 poäng mindre allstå.
Fler förslag på åtgärder?
[ Detta inlägg ändrade av Mr Doe 2001-04-10 20:05 ]
December 20, 2000
Grejen är väl att 4.30 är helt nya så man vet inte hur de fungerar.. så det är bättre att använda 4.29 först eftersom man vet hur de presterar!
Hade du klockar grafikkortet? För jag undrar om det inte är så att grafikkortet bara inte klarar av mer..
GeForce2 MX DDR grafikkorten presterar lite sämre än vad SDram korten gör.. Jag tror inte du kan nå mycket mer än 2000-2200 poäng med det grafikkortet.. Men testa att klocka det!
Hmm..
Det verkar väldigt konstigt.. Kan inte komma på något annat för tillfället som kan göra att det går så slött..
Men om du testar att reseta bios till default och sen bara ändrar de viktigaste sakerna som du vet vad de gör så kan du kanske utesluta vissa inställningar i biosen..
April 2, 2001
Daniel und Anton!!!!
4.29 och 4.30 innehåller EXAKT samma saker!
4.29 är en ganska stor uppgradering, där 2 av fyra delar är uppgraderade, 4.30 är 4.29, men där installationsprogramet har editerats, ytterst lite!
De har lagt till ett alternativ för att avinstallera Miniport drivisarna, That's it!
Så rekomendera lika gärna 4.29 som 4.30, för det är samma!
1 Guest(s)