September 16, 2001
Tjenare, ska ta och formatera min syrras gamla dator nu som inte har någon cd-rom, utan jag har lånat en extern pc-card cd-rom som jag tänkte installera windows från. Felet är att den inte känns av av drivrutinerna som ligger på startdisketten, däremot om man startar upp windows så känns den av, men det är ju inte det som är själva poängen... Grejen jag undrar är alltså, hur får jag stöd för den här cd-enheten i DOS?
Är dock inte säker på att jag postar detta i rätt forum, men vet inte vilket som skulle vara det rätta heller.
April 1, 2001
Jag installerade Windows på ett par bärbara maskiner utan CD-ROM. Då använde jag en såndär backpack (tror den hette så) cd-rom box som man monterade in en vanlig cd-rom i. Hade en diskett med drivrutiner och ett installationsprogram. Det var bara att starta med en startdiskett och sedan slänga i backpack disketten och installera det hela med det snygga halvgrafiska interfacet 🙂 Sedan fungerade allt som det skulle...
Finns det inte nån manual/FAQ eller nåt på tillverkarens sida du kan kolla på?
September 16, 2001
Iceman wrote: Jag installerade Windows på ett par bärbara maskiner utan CD-ROM. Då använde jag en såndär backpack (tror den hette så) cd-rom box som man monterade in en vanlig cd-rom i. Hade en diskett med drivrutiner och ett installationsprogram. Det var bara att starta med en startdiskett och sedan slänga i backpack disketten och installera det hela med det snygga halvgrafiska interfacet 🙂 Sedan fungerade allt som det skulle...
Finns det inte nån manual/FAQ eller nåt på tillverkarens sida du kan kolla på?
Nja, den är inte så bra om man säger så, http://www.archos.com/uk/tech_.....pport.html MiniCD är enheten jag äger och den har dom inte någonting om där tyvärr... Mailade dom igår, men man vet ju aldrig hur lång tid det kan ta... Det är troligen drivrutinerna till PC-Kortet som jag behöver, men hur fan hittar man rätt sådana? Det kortet som sitter i cd-n är också gjort av Archos, men de har inga drivrutiner för något sådant på deras hemsida, PCMIA facket i datorn är av typen Cirrus PD6730... Vet inte om det är kortet eller själva hållaren jag ska söka drivrutiner till, har dock gjort både och och inte hittat något av det...
1 Guest(s)