March 13, 2008
Tjenare. Blev något oerhört inspirerad på att modda mitt chassi till kabeldragningens fördel. Tänkte göra exakt såhär: http://sweclockers.com/album/?id=686 , fast utan att såga bort fläktgallret och utan vattenkylning. Men nu är det så att jag är mycket oerfaren av att såga i plåtar och dylikt, har hört att en "dremel" kan komma till användning. Men är det verkligen ett måste? Kan inte en amatör göra liknande hål med en borr och någon sorts specialsåg? Hålen behöver ju inte vara skulpturer, eftersom jag tänker sätta dit gummilister. För övrigt har jag svårt att hitta sådana. Det finns liknande lister på Classe, men dom var på tok för stora. Mycket tacksam för svar o alla råd ni kan ge!
mvh alexander
March 13, 2008
July 11, 2006
baronatom wrote: Ok, tackar. Jag tror vi har en sticksåg garaget, men vet inte hurpass bra bladet är, vill ju kunna skära metall som jag skär smör. Något blad som du på rak arm kan rekommendera och nämna pris på?
Om du skall köra med sticksågen så se till att du har NYTT blad på samt att det är gjort för att såga i metall.
Sen ska det bara vara att köra igång.
/Homie
1 Guest(s)