Hur hanterar DFI reklamationer?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur hanterar DFI reklamationer?
Idisar
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
January 6, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 7, 2006 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej

Historik:
Hade problem med mitt gamla DFI Lanparty NF2 Ultra B innan jul och fick det inte att boota. Alla komponenter exkl. moderkortet sitter i den dator jag använder i skrivande stund, så det var uppenbarligen inget fel på dom... För att göra det hela värre så lyckades jag sabba kortet ytterligare när jag satt tre på morgonen och provade att köra med andra minnen. (Kortslutning i minnesplatsen.)

Kortet hade jag haft i två år och en vecka när det hela började. Jag kontaktade inköpstället och blev informerad om ett års garanti på moderkort. Jag kontaktade DFI och berättade vad som hänt och dom ville ha in det för undersökning. Så jag ska skicka iväg det nu på måndag.

Men nu till frågorna,
Hur hanterar DFI reklamationer? Kan jag vänta mig en räkning för undersökning + frakt, när dom konstaterar att minnesplatsen gått sönder p.g.a. felinstallation? Någon som har erfarenhet av reklamationsärenden?

Tacksam för svar
Idisar

iQ
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 136
Member Since:
November 23, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1000048
January 7, 2006 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur lyckades du reklamera till DFI Har försökt ett flertal gånger och ej fått svar

Idisar
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
January 6, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1000052
January 7, 2006 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag fick inte heller svar via deras formulär. Så två veckor senare skickade jag ett mejl till en kille som heter Wendell Smith i Holland, som jobbar med försäljning för europa. Han svarade på alla mina mejl väldigt snabbt och skulle personligen ta hand om ärendet om butiken vägrade skicka in kortet.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 291
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL