January 6, 2006
Hej
Historik:
Hade problem med mitt gamla DFI Lanparty NF2 Ultra B innan jul och fick det inte att boota. Alla komponenter exkl. moderkortet sitter i den dator jag använder i skrivande stund, så det var uppenbarligen inget fel på dom... För att göra det hela värre så lyckades jag sabba kortet ytterligare när jag satt tre på morgonen och provade att köra med andra minnen. (Kortslutning i minnesplatsen.)
Kortet hade jag haft i två år och en vecka när det hela började. Jag kontaktade inköpstället och blev informerad om ett års garanti på moderkort. Jag kontaktade DFI och berättade vad som hänt och dom ville ha in det för undersökning. Så jag ska skicka iväg det nu på måndag.
Men nu till frågorna,
Hur hanterar DFI reklamationer? Kan jag vänta mig en räkning för undersökning + frakt, när dom konstaterar att minnesplatsen gått sönder p.g.a. felinstallation? Någon som har erfarenhet av reklamationsärenden?
Tacksam för svar
Idisar
January 6, 2006
Jag fick inte heller svar via deras formulär. Så två veckor senare skickade jag ett mejl till en kille som heter Wendell Smith i Holland, som jobbar med försäljning för europa. Han svarade på alla mina mejl väldigt snabbt och skulle personligen ta hand om ärendet om butiken vägrade skicka in kortet.
1 Guest(s)