Det beror väldigt mycket på vilket MX kort du har..
Jag har testat några olika och de har hamnat mellan 220 Mhz core 195-200Mhz minne..
Men ta t.ex Gainward.. de ska ge ut deras "golden sample" MX kort med 3.5ns minne.. Tänk då att GeForce3 korten har 3.8ns minne.. 😀 men det är ju DDR minne.
Nä men det SDRAM minnet ska alltså klara MINST 285Mhz!! Det är grymt bra för ett MX kort! 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
207Mhz på minnet? För isåfall så är det helt okej!
Men Gainward Cardexperts kort är lite speciella..
De har i sina drivrutiner en inställning som gör att kortet körs i konstant 240/240Mhz.. Det är rätt bra garanterad hastighet.. Tänk då vad 3.5ns minnena igentligen klarar.. 😛
Nja.. det är ju bandbredden som är det stora problemet på MX korten.. det är väl snarare som att chip trimma en Golf GTI..
Ja det verkar som om Asus MX korten är rätt bra på att överklocka ändå..
March 4, 2001
2001-06-19 12:33, skrev Anton:
Det beror väldigt mycket på vilket MX kort du har..
Jag har testat några olika och de har hamnat mellan 220 Mhz core 195-200Mhz minne..Men ta t.ex Gainward.. de ska ge ut deras "golden sample" MX kort med 3.5ns minne.. Tänk då att GeForce3 korten har 3.8ns minne.. 😀 men det är ju DDR minne.
Nä men det SDRAM minnet ska alltså klara MINST 285Mhz!! Det är grymt bra för ett MX kort! 😀
På Gainwards hemsida står det 5,5ns....
Ja men det finns många olika "Golden Sample" varianter på MX korten.. Det finns 5.0ns också..
De har ett par stycken på komplett.se (hade sist jag kollade i alla fall )!
Det nyaste kortet med 3.5ns minnet har bara blivit anonserat har inte sett det någonstans i butik.. Det är ju då med MX400 kretsen till skillnad från de andra MX korten.
På komplett.se har du för tillfället ett MX kort med 5.5ns ett med 5.0ns och det värsta dem har är 4.8ns..
Så tre olika "Golden Sample" MX kort har dem..
Det står "Golden Sample" på ett fjärde också men inga siffror..
Jag har fått upp ett MX kort till 235Mhz GPU med en passiv kylfläns.. Det är rätt bra!
March 4, 2001
2001-06-24 12:25, skrev Anton:
På komplett.se har du för tillfället ett MX kort med 5.5ns ett med 5.0ns och det värsta dem har är 4.8ns..
Så tre olika "Golden Sample" MX kort har dem..
Det står "Golden Sample" på ett fjärde också men inga siffror..
Ja men man får ju inte välja minne tillsammans med kort, det finns t ex 64mb med tv-ut med 5,5ns medans 32MB Twinview kortet finns med 4,8ns...:sad:
ja det är ju lite synd.. 🙁
Läste detta på en sida..
Featuring Gainward's brand new high-performance/wide-bandwidth hardware design, specially developed to take utmost advantage of 32MB of 3.5ns SDRAM display memory, the Gainward GeForce2 MX TwinView VIVO "Golden Sample" is also potentially the highest performing GeForce2 MX graphics board ever built in mass production.
1 Guest(s)