December 2, 2007
Jag prövade 3dmark vantage för skojs skulle och blev förvånad när jag såg att jag slog den som ligger etta i CPU score med över 2000 poäng, hur är detta möjligt? jag kör ju en amd 6000+ 3.0ghz och han som ligger etta kör någon quad på 5.5ghz. Jag borde ju bli utklassad.
Bild på resultaten nedan.
December 2, 2007
nvidiaamd wrote: NightWlaker : har du provat några andra rundor? kanske annan preset?
du kan väl inte få sådan hög CPU poäng från ingenstans 🙂
Med annan preset menar du typ inställt på högre krav? detta testet kördes på performance, kan pröva köra det på så högt det går, och se vad jag får då
April 24, 2007
NightWalker wrote: Med annan preset menar du typ inställt på högre krav? detta testet kördes på performance, kan pröva köra det på så högt det går, och se vad jag får då
preset = performance, extreme o dem där. får du nära resultat som top systemet som är en 5,5 GHz quad är du något på spåren 🙂
December 2, 2007
nvidiaamd wrote: preset = performance, extreme o dem där. får du nära resultat som top systemet som är en 5,5 GHz quad är du något på spåren 🙂
kunde inte ta extreme för min skärm klarar bara 1650x1080 ska pröva att maxa allt som går på custom och köra nu. brb om några min
December 2, 2007
nvidiaamd wrote: preset = performance, extreme o dem där. får du nära resultat som top systemet som är en 5,5 GHz quad är du något på spåren 🙂
när jag maxade allt jag kunde på custom och körde fick jag 3897GPU SCORE och 23653CPU score, konstigt... finns det ingen som har samma processor som jag eller liknande och isf vad får dom?
March 10, 2003
Testa maila futuremark, de kanske är intresserade av det du nyss upptäckt ??
För jag menar att även om det skulle vara fysX som ger digh en boost.
Så borde även Kingpin & Shimanos rigg också ge det, då de har ett GTX 280 kort.
Möjligt att de kanske stängt av den funktionen eller använder äldre drivrutiner.
Men ser inte det som troligt om de är poängjagare.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 2, 2007
Ctrl wrote: Testa maila futuremark, de kanske är intresserade av det du nyss upptäckt ??
För jag menar att även om det skulle vara fysX som ger digh en boost.
Så borde även Kingpin & Shimanos rigg också ge det, då de har ett GTX 280 kort.Möjligt att de kanske stängt av den funktionen eller använder äldre drivrutiner.
Men ser inte det som troligt om de är poängjagare.
jo men är det slutsumman som är otroligt hög lr är det normalt för min processor att få 560/s på första och 103/s i andra testet? Finns det någon som kan gämföra med sitt eget resultat?
December 2, 2007
Fick mail av Futuremark
Thank you for contacting Futuremark. The most likely reason your CPUscore is so high is that the newest Nvidia drivers include PhysX supportrunning on the graphics card. GPU's running PhysX calculations are muchfaster than even a quad core CPU. Hopefully that answers your question. Regards,Trevor
Så om någon vill låsa tråden så varsegod, Tackar för alla svar.
1 Guest(s)