October 23, 2001
Med min IBM Deskstar 7200rpm 30 GB får jag bara ca: 550 poäng i PCMark2002.
(när jag körde WIN ME i FAT32 fick jag 700p)
I SiSoftware Sandra uppmättes 18,5 Mb/ sek. Enligt likvärdiga hårddiskar som man kan jämföra med borde min ligga på upp emot 24 Mb/sek.
Kör NTFS i Win XP, nydefragmenterad, ATA100
1. Vilket är snabbast. NTFS eller FAT32 ?
2. Hur kan man göra hårddisken snabbare?
August 26, 2002
Du menar väl inte alvar nu det går väl inte göra hårdisken snabbar det enda jag har hört är att man kan att öka så en dator på 533mhz kan man öka till en 700 mhz genom när du starta datorn då kan du trucka på del och pinga upp datorn snabbare beror på om dem har låst ditt kort så det inte går att göra det med så blir det bara stul..... men jag har pinga upp min 2700 mhz till en 3200MHZ men då blir han snabb men inte stabbil men sen kan man ta hemm ett program som göra han stabbilare med.....
June 30, 2001
EttaN wrote: Du menar väl inte alvar nu det går väl inte göra hårdisken snabbar det enda jag har hört är att man kan att öka så en dator på 533mhz kan man öka till en 700 mhz genom när du starta datorn då kan du trucka på del och pinga upp datorn snabbare beror på om dem har låst ditt kort så det inte går att göra det med så blir det bara stul..... men jag har pinga upp min 2700 mhz till en 3200MHZ men då blir han snabb men inte stabbil men sen kan man ta hemm ett program som göra han stabbilare med.....
Punkter!!!
NTFS är snabbare när disken är full, men fat är snabbare när den är tom.
October 23, 2001
EttaN wrote: Du menar väl inte alvar nu det går väl inte göra hårdisken snabbar det enda jag har hört är att man kan att öka så en dator på 533mhz kan man öka till en 700 mhz genom när du starta datorn då kan du trucka på del och pinga upp datorn snabbare beror på om dem har låst ditt kort så det inte går att göra det med så blir det bara stul..... men jag har pinga upp min 2700 mhz till en 3200MHZ men då blir han snabb men inte stabbil men sen kan man ta hemm ett program som göra han stabbilare med.....
Skriv i meningar och stycken så man fattar vad du säger 🙂
Jag menar att jag vill optimera disken till max med mjukvara eller annat.
Nått tweak, eller nått program som snabbar upp hårddiskcachen eller vad som helst.
August 2, 2001
Turbo123 wrote: [quote=EttaN]Han är bara trög kan kan kloka datornb men inte att kloka hårdisken
Jag pratar inte om att klocka en hårddisk.
Jag vill optimera den till max med div. tweak.
OM du inte har nått vettigt att komma med kan du vara tyst!
Precis, Sluta spamma varenda tråd eftersom du uppenbarligen inte har något vettigt att komma med iaf !
October 23, 2001
tack Bol^ för ditt stöd! EttaN skärp till dej!
Här är ett exempel på ett tweak för NTFS:
http://www.tweakxp.com/tweakxp.....asp?id=517
October 23, 2001
Med detta tweak ökade jag mina HDD poäng i PCMark 2002 från 520 till 625! 🙂
http://www.techspot.com/tweaks.....ndex.shtml
1 Guest(s)