May 28, 2001
Ja det går att göra med ditt kort också. Men du ska inte förvänta dig någon större prestanda vinst efter moden.. Ladda ner powerstrip och överklocka kortet istället! Det ger mer prestanda ökning i spel t.ex!
Tekniknörd som gillar att träna.
May 28, 2001
Jag hittar inget i powerstrip, men på geforcefaq.com så f-nns det filer att klocka med i regedit. Filerna heter 120_170 och 140_200 så det innebär väl att den klockar motsvarande frekvens!
Ska jag våga göra detta??
Berätta annars vad jag ska göra i powerstrip
Mvh Christer
Vi har en recension av powerstripe som kan hjälpa dig att använda det! Annars är det bara att fråga mig på ICQ!
Ja man märker när det börjar bli grafikmissar t.ex. pixlar som ändrar färg eller liknande. Då är det dags att sänka lite..
June 18, 2001
Man kan modda kortet till ett Quadro genom flyttning av motstånd , dock som det näms vinner du inget nämvärt i spel utan mest i 3D progg , MEN om du flashar bioset till ett från Silicon Graphics så kommer du automatiskt att få 135 på prollen och 333 på minnet ! , orginal tror jag det ligger på 120/301 , iaf på mitt Leadtek kort.
Lite andra skillnader finns det oxå men de är inte av större vikt så dom skippar jag.
Flash filerna kommer jag att lägga ut på min sida för dom som vill testa !.
2 Guest(s)