Eftersom du använder ett KT333-baserat moderkort som har officiellet stöd för DDR333 är det mycket enkelt. Du behöver bara gå in i biosen och ändra en liten inställning för att dra upp minnet i 166Mhz (DDR333) men fortsätta att köra processorn i 133Mhz FSB.
Eftersom jag inte vet hur biosen är upplagd i just ditt moderkort kan jag inte säga exakt men de flesta moderkort använder antingen en 3:4 inställning eller helt enkelt en inställning som heter DDR333. Du får leta efter denna inställning bland de andra minnesinställningarna eller kanske i den del av bios där du överklockar processorn.
Hoppas detta kan hjälpa annars får vi hoppas att någon som testat just ditt moderkort kan förklara lite bättre.. 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
April 2, 2002
Ah ok, grejjerna ligger just nu på posten och väntar på mig (har inga pengar 😉 eller rättare sagt, farsan är inte hemma och kan inte betala 😛 ).
Lät ju rätt så simpelt annars, man behöver inte skaffa någon kylning? Om jag inte fattar så får jag väll ta några bilder på bios så får ni guida mig fram 🙂
Jo det är väldigt enkelt faktiskt men om du inte hittar det så är det som du säger bara att ta några bilder på biosen så fixar vi det.
Bopper: Skulle gärna säga att det är min flickvän men tyvärr är det inte så.. det hade du kanske redan listat ut? 😀
Patricia Velasquez heter hon i alla fall.. mycket söt tjej. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)