December 3, 2003
Fick ovan nämnda bärbara dator av en bekant för att ha som test-server, men för att ta problemen från början så får jag inte ens igång den.
När man trycker på knappen så dyker compaq loggan upp på skärmen, ingenting annat. Sedan står det invalid system disk bla bla bla eftersom att det inte finns något os installerat. Försöker man starta med windowsskiva så antingen hänger den sig eller så står det "NTLDR skadat". Tror det kan vara disken som spökar, men skulle vilja bekräfta det i BIOS, vilket inte är så lätt som jag hade trott. Har sökt hur mycket som helst men bara kommit fram till att man "borde" trycka på F10 så ska den gå in i bios, men nej. En annan skrev att när den räknat upp minnet så skulle man trycka på F10, men problemet är att den inte gör det, den skippar allt sånt verkar det som.
Så min fråga är om någon händelsevis råkar veta hur man kommer in i bios på härket, eller om någon har nån bra ledtråd till hur man kan gå till väga för att installera windows?
Tack på förhand!
EDIT: Kom på att den här tråden kanske skulle passat bättre i "felsökning", nån får gärna flytta den om dom känner för det.
1 Guest(s)