October 23, 2004
Fick med nån Nforce brandvägg med mitt moderkort och jag undrar hur jag kommer in på den. Vill ändra lite saker. Tror den blockar vissa saker.
edit : Den heter Nvidia Firewall.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
October 23, 2004
Den kan ju vara så att den brandväggen bråkar lite med den inbyggda brandväggen i windows...
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
April 27, 2004
Frud wrote: Fick med nån Nforce brandvägg med mitt moderkort och jag undrar hur jag kommer in på den. Vill ändra lite saker. Tror den blockar vissa saker.
Hittade detta: To access the Firewall functions, click on the "nVIDIA Web-based Interface" icon on the desktop, or in the programs menu and that will bring up the above window.
October 23, 2004
Pessimisten wrote: [quote=Frud]Fick med nån Nforce brandvägg med mitt moderkort och jag undrar hur jag kommer in på den. Vill ändra lite saker. Tror den blockar vissa saker.
Hittade detta: To access the Firewall functions, click on the "nVIDIA Web-based Interface" icon on the desktop, or in the programs menu and that will bring up the above window.
Jo har testat det redan, står " Sidan kan inte visas". Ikonen på skrivbordet är nån länk till nån sida på nätet. Internet funkar bra annars bara den sidan som inte vill öppnas :S.
December 12, 2005
Om du vill ta bort den så testa detta. Kolla i lägg till och ta bort om du har följande inlaggt: NVIDIA ForeWare Network Accss Manager. klicka i så fall på ändra ta bort så får du upp en meny där kan du välja att ta bort Firewall mm. Jag hade strul med zonealarm innan så jag avmarkerade det mesta och sedan försvann problemen.
2 Guest(s)