Hur koppla mina mina nya mystiska högtalare?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur koppla mina mina nya mystiska högtalare?
E.S.S
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 49
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 11, 2006 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

[Image Can Not Be Found]

sådär ser baksidan av baslådan och ena högtalaren (av 2) ut.
högtalarna har inbyggda rörförstärkare och ska funka med pc, xbox tv eller vad som helst.

baslådan är ett tillval och jag tror den har samma funktioner som den lilla guldfärgade dosan längst ner på bilden men jag vet inte riktigt.

Lösningen för stömmen är intressant, ni ser de 2 konstiga kontakterna på woofern, nån som vet var man hittar kabel men sådan på ena sidan som man kan köra in i den lilla högtalaren?

Jag har ett vanligt audigy 2 zs och vad jag vet går det inte att koppla in högtalare som använder sådana där röd/vita koaxial-kablar?

nån som har ett bra tips på ljudkort?
X-fi elite pro kanske?
lyssnar tyvärr ganska mycket på mp3 och x-fi ska väl vara bra på att spela just mp3-ljud?

dessa högtalare är det:
http://www.komplett.no/k/ki.as.....view=links
med subwoofern i samma serie, finns i samma länk.

Biffen87
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
1106992
January 3, 2007 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

E.S.S wrote: [Image Can Not Be Found]

sådär ser baksidan av baslådan och ena högtalaren (av 2) ut.
högtalarna har inbyggda rörförstärkare och ska funka med pc, xbox tv eller vad som helst.

baslådan är ett tillval och jag tror den har samma funktioner som den lilla guldfärgade dosan längst ner på bilden men jag vet inte riktigt.

Lösningen för stömmen är intressant, ni ser de 2 konstiga kontakterna på woofern, nån som vet var man hittar kabel men sådan på ena sidan som man kan köra in i den lilla högtalaren?

Jag har ett vanligt audigy 2 zs och vad jag vet går det inte att koppla in högtalare som använder sådana där röd/vita koaxial-kablar?

nån som har ett bra tips på ljudkort?
X-fi elite pro kanske?
lyssnar tyvärr ganska mycket på mp3 och x-fi ska väl vara bra på att spela just mp3-ljud?

dessa högtalare är det:
http://www.komplett.no/k/ki.as.....view=links
med subwoofern i samma serie, finns i samma länk.

subwoofern kopplar du in me rca kabel. igentligen så ska det kopplas in till en förstärkare va ja vet när det e rca annars kan du göra som ja har gjort. rca konventerat till 3,5 stereo plugg. vet dok inte va/hur den dosan som e silvrig e till för så samt ja inte ser nogrant va det e för kopplin på högtalaren, å ac in e det du ska använda ac out vetifan va det e men e nog nått extra tillbehör. hoppas det e en bit på vägen iallafall

M Hammargard
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 532
1107175
January 4, 2007 - 7:17 am
sp_Permalink sp_Print

Konstigt att du inte fick med kablar till detta dyra paket.

Men det finns adapters för RCA till 3,5" plugg. Kolla här:

http://www.komplett.no/k/ki.as.....sku=304807

Sedan är det bara att använda ljudkortet som vanligt. Vill du ha ett bättre kort rekommenderar jag detta. Det medföljer en frontpanel med diverse utgångar. bl.a. RCA

http://www.komplett.no/k/ki.as.....sku=312205

Strömlösningen är för att kunna koppla en strömkontakt till subben och sedan koppla vidare till högtalarna. Dock är det ej EU-standard-kontakter. Tror att det är amerikanska stickproppar. Men du kan koppla en AC-kabel till varje högtalare istället om du vill.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 133
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL