June 28, 2002
har provat nu, om jag ställer in på fastest så funkar det itne, på faster funkar det inte heller, men på fast funkar det
det som itne funkar är att den vill inte boota te windows.
någon som vet felet? har ju faktiskt Samsung pc2700 minnen, dem borde väl kunna gå på fastest.
mitt system är för övrigt:
amd xp 2000+
soltek sl-75drv5
2st 256 MB Samsung Pc2700 DDR
asus g4ti4200
soundblaster live! 5.1
June 6, 2002
Med största sannolikhet är det för hög värmeutveckling.
Minneskylning kanske är att rekomendera.
Att windows inte startar och/eller inte hittar rätt filer är precis samma sak som händer om prollen blir för varm vid överklockning.
Jag har kört fastest på min utan några som helst problem, inte för att det hjälper dig men i alla fall som referens.
Mina minnen är också samsung
August 18, 2002
Vet inte just på ditt moderkort vad som gäller ..men normalt dödar folk för dom minnena..... finns dock 2 olika batcher. En grymm CTL batch som just Extreme DDR användersig av och Corsair
Sen finns det en DTL som jag hade innan gjorde vell 200FSB i normal och turbo upp till 175 Mhz
En CTL sticka däremot gör med flänsar på och kanske 2,9 - 3,0 vdimm CAS2 i 200Mhz
så du borde kunna prova med TURBO och sätta minnes spänningen till 2,7V .... läs också upp om hur du bränner in minnen. Gör en hel del faktiskt...
February 4, 2002
Bruce Lee wrote: har provat nu, om jag ställer in på fastest så funkar det itne, på faster funkar det inte heller, men på fast funkar det
det som itne funkar är att den vill inte boota te windows.
någon som vet felet? har ju faktiskt Samsung pc2700 minnen, dem borde väl kunna gå på fastest.
mitt system är för övrigt:
amd xp 2000+
soltek sl-75drv5
2st 256 MB Samsung Pc2700 DDR
asus g4ti4200
soundblaster live! 5.1
Visst Samsung minnena ska fixa det Har själv både PC2100 och PC2700 Samsungminnen och jag kör på Turbo alltså cas 2-2-2 Du kan prova att köra ett minne i taget och se om det funkar (kanske det ena minnet är dåligt)
1 Guest(s)