March 13, 2008
Hej, hämtade nyligen ut mina två HD 4850 (med Asus egna kylare och PCB layout) men såklart var det ju något som fattades. Ingen CF-brygga i någon av kartongerna. Mailade genast Komplett om detta och supportkillen sa att de beklagade händelsen o att de skulle skicka en brygga med posten till mig. Notera _EN_ brygga. Han sa att det endast krävs en för CF. Men överallt så står det att man behöver två. Har han fel eller inte? Isåfall är det irriterande om jag ska behöva be om ännu en brygga och så tar det ju tid att få det skickat.
Hittar inget vettigt svar på min fråga från en trovärdig källa (såsom AMD själva), antar att jag inte är någon Google-ninja. Vore oerhört tacksam om någon kunde tala om för mig hur det står till ang. den saken o gärna länka till en källa.
MVH
March 13, 2008
Poontus wrote: 2 kort 1 brygga. det som jag trodde och det som jag hittar efter lite snabbt googlande.
Ok, tack så mycket. Då var supportkillen att lita på. Skumt och vilseledande är det dock att t.ex. Guru3D säger att man MÅSTE ha 2 st bryggor i sin HD48xx-recension, även andra seriösa sidor säger detsamma. Undrar vad de baserar den faktan på.
Tack ska du ha!
1 Guest(s)