February 11, 2002
ja se topic, menar hur mycket extra ström nätagget ger t ex vcoren
Mitt dator: Macron 400W
vcore (vid 1.75 i bios): 1.8
vcore vid 1.85 (max): 1.92
+3.3v: 3.29
+5v: 5.0
-5v: 8-9
Vill se hur vanligt det är... (icke moddad nätagg kanske bör tilläggas). Har 4st fläktar, alla 80mm. 2 hdd:er o fyllda kortplatser så d drar en del...
Moderkort: Asus a7v266
EDIT: Värdefel och tillagt.
[ Detta Inlägg ändrades av: CyriQ den 2002-06-29 13:11 ]
May 9, 2001
"Hur mycket laddar era nätagg över?"
Förstår inte vad du menar med den frågan.
Mina nätagg laddar inte utan de ger ström till moderkort, hårddiskar mm.
Men du kanske har batterier i din dator och låter nätagget ladda dem?
Det kanske laddar över dina batterier eller?
[ Detta Inlägg ändrades av: rsastin den 2002-06-28 15:59 ]
February 11, 2002
Menade hur mycket extra nätagget ger komponenterna, resp hur mycket för lite.
Nätagg skall igentligen inte gå över t ex +3.3v eftersom det kan skada dem komponenterna. Ett exempel på det är mina fläktar som snurrar ca 1000rpm mer än vad dem skall göra när jag maxar dem. Blir nog lite kortare livslängd då.
[ Detta Inlägg ändrades av: CyriQ den 2002-06-29 13:13 ]
February 11, 2002
jo d e klart men sen kan man ställa in d också i nätagget (finns oftast pottar där att leka med). Har pajat en paps fläkt i förtid. O nog så lät den mer än 19 decibel . Lagrena pajade, likadant med nordbryggskylarfläkten. Har också pajat en fläkt på grafikkortet. Frågan är om hdd:arna spinner snabbare än normalt också, rätt rolig tanke isåfall 😀
August 7, 2001
On 2002-06-29 01:47, CyriQ wrote:
jo d e klart men sen kan man ställa in d också i nätagget (finns oftast pottar där att leka med). Har pajat en paps fläkt i förtid. O nog så lät den mer än 19 decibel :). Lagrena pajade, likadant med nordbryggskylarfläkten. Har också pajat en fläkt på grafikkortet. Frågan är om hdd:arna spinner snabbare än normalt också, rätt rolig tanke isåfall 😀
då har du haft väldigt mycket högre spänning, eller så har du monterat dom dåligt, eller helt enkelt haft otur med dina fläktar. diskarna spinner inte snabbare eftersom att det är stegmotorer i dom. så dom går alltid lika snabbt. Det finns diskar som man kan ändra hastigheten på motorn i tror jag, har läst det nånstas, så det är nog så 🙂
February 11, 2002
Dagger: Chansar på en blandning av hög spänning och otur. Har sen jag skaffat pottar/motstånd aldrig nånsin råkat ut för det igen... min -5v ligger förresten runt 8-9 v...
Sajko: Visst "laddar över" var kanske inte d bästa men när den killen först skrev sitt inlägg så tog jag det som ett försök att vara ironisk lr liknande, ber om ursäkt för d isåfall.
1 Guest(s)