Hur plockar man bort en standard socket A kylare?|Page 2|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur plockar man bort en standard socket A kylare?
Zarathos
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 170
sp_UserOfflineSmall Offline
910366
June 21, 2005 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

tändvätska idag är offtast n-paraffin (man körde med motsvarande t-röd innnan men det var väl någon scout unge som brände sig mkt illa i ansiktet för att han inte såg att det brann med det så man gick över till paraffin) det skulle jag inte försöka tvätta med.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
910368
June 21, 2005 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Zarathos wrote: tändvätska idag är offtast n-paraffin (man körde med motsvarande t-röd innnan men det var väl någon scout unge som brände sig mkt illa i ansiktet för att han inte såg att det brann med det så man gick över till paraffin) det skulle jag inte försöka tvätta med.

Nästan som jag sa då. 🙄

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
910372
June 21, 2005 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu är själva toppen på kärnan spegelblank förutom där de står text.. Vinkeln runt kärnan har dock lite kvar, runt kanten alltså men de spelar väl ingen roll då det aldrig kommer komma i kontakt med kylflänsen?

Dinos
Member
Medlem
910374
June 21, 2005 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Nu är själva toppen på kärnan spegelblank förutom där de står text.. Vinkeln runt kärnan har dock lite kvar, runt kanten alltså men de spelar väl ingen roll då det aldrig kommer komma i kontakt med kylflänsen?

Lika bra att ta de med 😉

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
910383
June 21, 2005 - 5:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är stenhårt, nu 5 söndergnuggade topps senare har inget hänt. 🙁

Dinos
Member
Medlem
910385
June 21, 2005 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Det är stenhårt, nu 5 söndergnuggade topps senare har inget hänt. 🙁

Aja då är det väl ingen idé, inte livsviktigt. Bara dom inte är högre än kärnan.

Montera nu och så är allez gut.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
910407
June 21, 2005 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

NU lossnade det lite kisel från kärnan.. Vet inte hur det gick till men de knaka till när ja satte ner min artic cooling 2 åsså när ja kolal ner på den så var det svart damm på kylpastan.. De komma från ena kanten på kärnan.. De är över nu va? cry

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
910408
June 21, 2005 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinosa du verkar vara en trevlig kille.. ( ta det inte påfel sätt ;)) Inte kan du ringa mig å agera datornsuport nån minut får ja veta om de är kört. cry

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
910421
June 21, 2005 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Men fasen...hade du kört 8 mil till mig så hade jag kirrat detta på en kick och det hade ändå gått snabbare än tiden du har tagit på dig med detta pill. 🙂

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
910422
June 21, 2005 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Skirre! Nu har du chansen att få prata med din favvo, du kan inte ringa mig å säga om de är kört?(efter en grundlig förklaring av vad ja ser) 🙂

Dinos
Member
Medlem
910426
June 21, 2005 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är lugnt, det är inte kört. Många har kört / kör med "chippade" kärnor. Dvs där det lossnat lite delar av core. Iofs inte 100 på att de funkar men troligtvis.

Sätt i hop och kör loss säger jag.

Dinos
Member
Medlem
910429
June 21, 2005 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Dinos du verkar vara en trevlig kille.. ( ta det inte påfel sätt ;))

Japp under den hårda ytan finns en trevlig kille.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
910430
June 21, 2005 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis som Dinos säger.
Det behöver absolut inte vara kört för dig.

När du ska ta bort den gamla torkade pastan ska du helst av allt använda industrirakblad och rengör sedan kylflänsen.
På med den nya pastan, montera flänsen.
Var dock försiktigt när du gör det...både styrka och finess behövs i detta moment.

Bästa rengörningsmedlen finns dock på Apoteket och inte någon jäkla T-röd.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
910431
June 21, 2005 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Men de är verkligen omöjligt att få dit min artic cooler cooper 2 på min processor. 🙁 Snälla, ja bitts inte å är ni rädd för tele räkning kan ja ringa er.. Pma ett nummer.. Skulle vara skitsnällt..

Å det har inte lossnat mycket, pytte lite efter en långsida.

Dinos
Member
Medlem
910437
June 21, 2005 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Men de är verkligen omöjligt att få dit min artic cooler cooper 2 på min processor. 🙁 Snälla, ja bitts inte å är ni rädd för tele räkning kan ja ringa er.. Pma ett nummer.. Skulle vara skitsnällt..

Å det har inte lossnat mycket, pytte lite efter en långsida.

Skulle gärna så gjort, men jag har nog den värsta form av telefonskräck man kan ha. Vette fan... kan snacka med okända / kända face to face, men knappt ens med min flickvän i telefon, Hehe.

Men hittade denna som kan vara till mycket stor hjälp. Arctic Coolings egna installationsguide för just den kylaren. PDF så installera ACrobat reader om du inte har det.

http://www.arctic-cooling.com/.....cs_eng.pdf

MortalSex
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 269
910470
June 21, 2005 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm allt snack om rengöringsmedel appropå det tror ni ren kemisk bensin fungerar? 😛 guiden som du visade berättade om att silikon pasta är bäst :S tycker ni jag borde köra på med silikon eller "silver"? har både och här 😛 och när det gäller att ta av/sätta på kylflänsen tro ni man kan samtidigt som man trycker ner skruvmejseln "dra" upp kylflänsen så det inte trycker på moderkortet? Det var säkert så min förra CPU gick sönder fick trycka jätte hårt för att få av den. I guiden stog det om att inte röra kylflänsen medans man trycke på skruvmejseln någon som kan förklara mer detaljerat? vill itne ta risken att CPU:n går sönder igen kostade mig 2000 för att få tag på ny:P

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
910479
June 21, 2005 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos, tack så mycket för din hjälp! =DO
Nu sitter allt ihop å förhoppningsvis gör inte de där små spånen eller när ja träffa moderkortet något å den hålelr minst ett år till. 🙂

Vad tror ni, om ja skavde av lite av underkanten av kärnan, hur allvarligt kan det vara om den går i gång å fungerar?

MortalSex
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 269
910505
June 21, 2005 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

vet inte faktiskt min förra gick sönder bara helt plötsligt utan synliga skador... 😛 Dinos du kanske kan vara snäll o svara på mina frågor också 😛

Dinos
Member
Medlem
910683
June 22, 2005 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

MortalSex wrote: hmm allt snack om rengöringsmedel appropå det tror ni ren kemisk bensin fungerar? 😛 guiden som du visade berättade om att silikon pasta är bäst :S tycker ni jag borde köra på med silikon eller "silver"? har både och här 😛 och när det gäller att ta av/sätta på kylflänsen tro ni man kan samtidigt som man trycker ner skruvmejseln "dra" upp kylflänsen så det inte trycker på moderkortet? Det var säkert så min förra CPU gick sönder fick trycka jätte hårt för att få av den. I guiden stog det om att inte röra kylflänsen medans man trycke på skruvmejseln någon som kan förklara mer detaljerat? vill itne ta risken att CPU:n går sönder igen kostade mig 2000 för att få tag på ny:P

Silverpasta lätt.

Dinos
Member
Medlem
910685
June 22, 2005 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Dinos, tack så mycket för din hjälp! =DO
Nu sitter allt ihop å förhoppningsvis gör inte de där små spånen eller när ja träffa moderkortet något å den hålelr minst ett år till. 🙂

Vad tror ni, om ja skavde av lite av underkanten av kärnan, hur allvarligt kan det vara om den går i gång å fungerar?

Som sagt, har sett mkt manglade kärnor fungera, antagligen är det väl lite si och så med det där.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 70
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL