July 25, 2001
Jag har ett GF2 PRO som ALLTID hänger sig i spel! Jag har provat det mesta; vädrat lådan (34º kan väl inte vara för varmt!?), har slitit bort ena minnesmodulen eftersom jag blandade PC100 och 133. Stängt av så många programkörningar som möjligt innan jag spelar. Men det blir samma skit hela tiden. Måste reseta eftersom hela datorn låser sig.
Nu minns jag att min AGP-port var ganska dammig när jag bytte kortet. Det råkade åka ner en mängd damm från det gamla när jag lyfte bort det
Så hur rengör man bäst kontaktytorna mot AGP-porten på grafikkortet? Eller är det nån som har nån annan idé om vad som kan vara fel?
Jag har köpt nya prylar som står här hemma och väntar på att installeras, men har inte tid än. Om graffekortet inte funkar (köpte det i somras) måste jag skicka tillbaka det... Det är därför jag vill rengöra det innan jag stoppar in det i mitt nya mobo.
Är det sprit som gäller eller?
HJÄÄÄÄLP!!
Mina nuvarande prylar:
P3 450, POV GF2 Pro 64MB, ABIT BE6, 256MB RAM (köptes samtidigt som grafikkortet i somras), Win 98.
September 3, 2001
du kan nog köra damsugare på den, utan att nudda den vill säga. ta inte starkaste effekten på damsugaren, vem vet om en liten del sugs in
jag tror iaf inte att det är ditt grafikkort som står för hängningarna, det är inte ofta dom är trasiga.
Hur många watt har du i nätagget? använder du optisk mus? (jag vet att det låter konstigt, men jag hade problem med en DEXXA mus för nån månad sen)
July 25, 2001
On 2001-12-03 18:11, =JoNaZ= wrote:
har du klockat kortet ? iså fall kan det bli konstigt vid för hög temp
Grejen är att jag kunde inte klocka nåt alls, förrän det började bete sig konstigt. Så jag har ställt tillbaka det. Och nu som sagt, beter det sig konstigt mest hela tiden
December 2, 2001
Provat med andra drivrutiner då?? sen jag bytte dator behöll jag mitt gamla grafikkort (tnt2) och spelen började hänga sig när jag körde opengl men direct3d spelen gick bra. tog ett tag för mig att förstå det men jag installerade en gammal drivrutin för grafikkortet å det funkade fint
2 Guest(s)