July 9, 2002
NiCkLaS- wrote: Varför skriver ni Dual det är ju bara 2 st prossesorer... Min farsa har en Dell som har 6st Xean går lite så där snabb i Cadcam och adobe med Quadro 4 Pro han syslar med Cad/Cam osv så men men jag diggar den fett. Typ 100000:- kostade den minst + Mycket för en 21"Flat
Men min dröm dator är med 20 st prosesorer på 2.5Ghz st Tänk på att Xean gör flera saker sammtidigt imot P4 så 2.5 Ghz * 20 = 50 Ghz räker nog och Med ett Quadro 4 + Ati 9900 ihopkopplade (det går)
Och typ 20Gb RDRAM
20st 73 Gb 12000rpm raid 1 bara man vill ju ha lite utrymme
Jasså betalar du hela lönen/studielånet till elräkning eller VD på vattenfall 😉
September 3, 2001
Något specialgjort moderkort, med 20 pci platser, samt något grafikkort som kommer efter den generationen som kommer, alltså med stöd för Direct X 10 eller mer.
Dubbla Hammer processorer, på 4 Ghz.
Specialmeckade minnesmoduler på 500 mhz (1000mhz ddr) från Crucial, det ska vara mellan 1024 och 2048 mb av dessa.
-40 tummars TFT , som pallar runt 10000x7000 i upplösning, på 100 Hz.
-Låda med inbyggd Freonkylning eller någon annan slags effektiv tyst kylning.
-Bra ljudkort.
-Köpa ljudsystemet dom använder i Cosmonova (minns att det var runt 50 högtalare, eller?)
Allt detta i ett 10x10 meter stort rum, ljud-dämpande väggar, en skön läderfotölj med nackstöd och fotstöd, samt en liten arm med en bricka där man bekvämt kan lägga tangentbordet och musen på.
brevid stolen, skall det finnas en godis/läsk automat, som man endast behöver slå på för att få snacks och Jolt. Så att man kan gå lös på den om man eventuellt får headshot av någon newbie med AWP i counterstrike.
Det jag INTE vill ha är några grannar inom en radie av 2 kilometer.
hmmm.... jag tror nog att jag fick med allt, detta är min dröm.
AMEN.
PS: skulle inte skada om daton gick att överklocka rätt mycket 😉
August 12, 2002
Min dröm dator är en 486 AMD 44MHz@9999999999999999999999999PHz
Och så skulle den ha en 15'' IBM monochrome skärm...
Den skulle väga 2gram...
och minne 64kb ram
August 29, 2002
En SG-burk hade suttit fint men det känns lite orimligt idag så jag önskar egentligen bara att jag fick tillbaka min allra första PC, en 386DX33 med 4MB RAM och 2x40gb hårddisk (på den tiden var den datorn FET och det är den egentligen fortfarande om den hade levt).
Anledningen till att jag vill ha den igen var att den hade ett otroligt skönt tangentbord, från Keytronics, med lite smådefekter som gjorde det ännu bättre.. jag har säkert haft 10 tangentbord sedan dess men det var fan det bästa!
August 2, 2001
Tja.. en sån där Silicon Graphics skulle väl inte vara fel 😀
Men,
2 x XP 2400+ Dual. 3gb 2700 ram, Gf 4, 8 x Maxtor Chetaah 15000 rpm SCSI diskar i raid, Ljudisolering 🙂 Ngt fett ljudkort, samt en 26' Plasmaskärm, Gigabit Ethernet card..
är nog det bästa och mest realistiska som jag kan komma på...
Annars så gör väl Sun ganska bra grejer... eller ? 🙂
May 23, 2001
Hehe idag i skolan så skulle vi bygga ett nätverk över en skola dvs fixa switchar servrar och grejjer...
Jag gick in på http://www.dell.com och satte ihop en server den hamna på runt 500k och då var det långt ifrån värsta.... Men det va iaf Raid5 (3x 76 GB hd) 4 GB minne och 4 Intel Xeon 1.6 GHz processorer....
Den skulle ju sitta fint 😛
August 9, 2001
Min drömdator skulle definitivt inte vara någon monsterburk med flera processorer och massa annat sån krafs.
Jag skulle vilja ha en bärbar dator som har Mac Powerbook Titaniums utseende men istället för Mac anpassade komponenter skall det vara en nV30 grafikkrets, Intel Banias på 3GHz elller den som kommer efter Banias och sen hade jag nöjt mig med 1024mb ram och 200GB hårddisk.
De ni...
1 Guest(s)