July 25, 2005
Hej
I mitt chassi vilar agget på en liten (4*7cm) aliminiumbit. Agget sitter även fastskruvat.
De agg jag sett hos t.ex. Komplett har fläkt på undersidan (mitt gamla har enbart fläkt i bak vid strömingången). Därför undrar jag om min aliminumbit kommer att störra fläkten på dessa nya agg? Blir lite fundersam om det är vanligt att ha agget vilandes på en aliminiumbit förutom att vara fastskruvad med 4 skruvar i bakpanelen?
Hur sitter era agg monterade?
Tack på förhand.
July 25, 2005
Så det är vanligt med någon typ av vilokant på någon cm för nätdelen som på bilden.
Lär då bli tvungen att köpa nytt chassi om jag ska kunna lita på att agget sitter på plats... för någon sådan kant har jag inte i mitt nuvarande.
Synd att alla nätagg ska ha fläktar på undersidan och att de ska vara så stora.
March 11, 2003
wojt wrote: Ingen fara, Nätagg (för ATX) är alltid lika tjocka/breda, däremot kan "längden" (sett från sidan) variera. De allra flesta chassin (typ alla? 😮 ) har sånna stödgrejer som sticker ut.
Även om det finns ett antal chassin som inte har den där stödbiten, så har det ingen som helst betydelse. Oftast ligger inte ens agget emot den där plåten när man har satt fast skruvarna.
1 Guest(s)