October 14, 2004
Jag köpte för inte så länge sedan ett BFG 6800 128 MB AGP som jag hoppades på skulle ge ett lyft i prestandan. Visst gav det ett lyft men det var inte mycket att hurra för. Nu när en tid har gått jag har jag börjat förstå att det är min processor som är flaskhalsen och därför har nu tankar på att uppgradera börjat dyka upp.
Tanken var att jag skulle byta upp mig till AMD 64 men då är ju frågan om man ska köpa socket 754 eller 939. Det som verkar ha bäst framtidsutsikter är socket. Men då är ju frågan om man ska köpa ett moderkort med PCI-E eller AGP. Vill helst inte behöva sälja mitt nyinköpta grafikkort för att jag köper nytt moderkort. Så vad borde jag göra?
Ska jag försöka få mitt grafikkort sålt och köpa ett nytt PCI-E kort och sedan köpa ett PCI-E moderkort? Är det värt det?
Behöver verkligen hjälp att välja.
Tack på förhand.
November 5, 2002
Har du råd så satsa på socket 939 och PCI-E. Helt klart det som kommer finnas ett tag.
Det hela är ju en fråga om pengar (och ork att sälja).
Du kan säkert få hela/delar av din rigg såld. Frågan är bara om du kan ta "smällen" av att inte få vad du skulle vilja ha för att köpa nya grejjer.
Dessutom så börjar de för ett halvår sedan topp-vgakorten gå ner ganska så mycket i pris. De rockar ju fortfarande lixom. Iaf mitt 🙂
2 Guest(s)