Hur ska jag göra?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur ska jag göra?
phosedy
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 10, 2005 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag köpte för inte så länge sedan ett BFG 6800 128 MB AGP som jag hoppades på skulle ge ett lyft i prestandan. Visst gav det ett lyft men det var inte mycket att hurra för. Nu när en tid har gått jag har jag börjat förstå att det är min processor som är flaskhalsen och därför har nu tankar på att uppgradera börjat dyka upp.

Tanken var att jag skulle byta upp mig till AMD 64 men då är ju frågan om man ska köpa socket 754 eller 939. Det som verkar ha bäst framtidsutsikter är socket. Men då är ju frågan om man ska köpa ett moderkort med PCI-E eller AGP. Vill helst inte behöva sälja mitt nyinköpta grafikkort för att jag köper nytt moderkort. Så vad borde jag göra?

Ska jag försöka få mitt grafikkort sålt och köpa ett nytt PCI-E kort och sedan köpa ett PCI-E moderkort? Är det värt det?

Behöver verkligen hjälp att välja.

Tack på förhand.

Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
961640
October 10, 2005 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du råd så satsa på socket 939 och PCI-E. Helt klart det som kommer finnas ett tag.
Det hela är ju en fråga om pengar (och ork att sälja).
Du kan säkert få hela/delar av din rigg såld. Frågan är bara om du kan ta "smällen" av att inte få vad du skulle vilja ha för att köpa nya grejjer.

Dessutom så börjar de för ett halvår sedan topp-vgakorten gå ner ganska så mycket i pris. De rockar ju fortfarande lixom. Iaf mitt 🙂

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
961760
October 11, 2005 - 9:08 am
sp_Permalink sp_Print

Om det är spel det gäller och du skall gå upp till A64, skall du helt klart satsa på PCI-e, visserligen får du kvar ditt 6800 men det kan du säkert kränga någonstans wink
Vilken budget har du?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 221
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL