September 12, 2009
September 12, 2009
Woundead wrote: Den gula sladden är till för att rapportera rpm (rounds per minute) till t.ex. moderkortet.
Att det blinkar tror jag beror på att fläktkontrollerna försöker PWM styra dem. Men det är bara en gissning-
Ändras blinkningarna om du justerar hastigheten?
det löste sig.. var den kontakten det var fel på...
March 14, 2001
Du, ändra inte om hela inlägget när du fått ett svar, tråden blir en aning konstig då...
Hur fläktarna ska sitta beror på flera saker, du ska sätta dem så att du får så bra luftflöde och cirkulation som möjligt. Sitter de en bit ifrån varandra så skulle nog det nog fundera bra om den nedre blåser in och den över ut.
September 12, 2009
Snorch wrote: Du, ändra inte om hela inlägget när du fått ett svar, tråden blir en aning konstig då...
Hur fläktarna ska sitta beror på flera saker, du ska sätta dem så att du får så bra luftflöde och cirkulation som möjligt. Sitter de en bit ifrån varandra så skulle nog det nog fundera bra om den nedre blåser in och den över ut.
ah sorry tänkte inte på det:)
jaa de sitter en bit ifrån varandra så sätter den där uppe på in:) och den vid processorn ut:)
tack för hjälpen:)
September 12, 2009
Snorch wrote: Nej då är det bättre om den övre blåser ut, eftersom värme stiger och jag antar nätagget som också blåser ut sitter längst upp?
gjorde en snabb bild på hur det ser ut i datan:) hoppas man fattar
September 12, 2009
Snorch wrote: Den övre ut och den nedre in, då får processorfläkten ny och kall luft och du får allmänt bra flöde.
edit, Blåser processorfläkten enligt pilen? Då kan de ju vara vettigare om den nedre blåser ut, menja prova och se, inte svårare än att vända på dem.
ja den blåser enligt pilen:) då kör jag med det som jag har nu.. den övre in och den där nere ut.. + att nätagget kör ut med
🙂 tack för hjälpen
1 Guest(s)