August 22, 2002
Fan va sur jag blir alltså 👿 Jag satt och körde en PIII 1 Ghz med 256 mb ram och den gick hur fint som hälst och det var Windows XP i burken så vad fan ska jag då med jävla AMD till???
Jag köper dator för att det är jag som ska ha den och inget annat 😀 och när en PIII 1 Ghz går fint va gör inte en P4 2 Ghz då????
Jo den går mycket bättre så jag tycker intel gör stabila saker och inge skit så jag går alltid mot mängden när jag köper nått och det är inte för att jag tycker om att få en massa oväner utan för att jag tycker att det spm alla tycker är dåligt oftast är inte dåligt utan det burkar ju funka sit bra
May 10, 2002
du Tobias.. vafaen eru arg för?? 😛 må säga lol, ingen har tvingat dig köpa ny dator, min går stabilt och fint också men jag köper ny dator för att.. jag har lite pengar över och vill investera i nåt jag har ett intresse för och stor nytta för också, och så kan man ju ha datorn lite längre än karameller och popcorn
February 25, 2002
Yul wrote: Svaret är enkelt: så länge MS och Intel är bundna med mycket nära samarbete vore det oklokt att välja något annat.
just därför väljer man AMD :bok:
AMD XP 2400+@2.0GHz 39c idle, Syntax SV400 ATA133, Maxtor 120 GB, Maxtor 20 GB,
512 MB DDR pc3200, Gef4 ti4800 vivo 128 MB, Sony 24/10/40, Pioneer DVD 16x, i en röd och silvermålad midi ATX-låda...
January 4, 2001
JuLmUnD wrote: [quote=Coore]usch på amd...
Jag har flera kompisar som har vart tvunga att klocka ner deras amd processorer för att de ska funka över huvvet taget. Visst AMD proillar kanske e snabbare när dom funkar normalt men dom går ju inte att klocka en bråkdel så mycket som en NW...
Och om man mäter rent mhz mässigt så är inte Intel dyrare än amd, inte märkvärt iallfall.Vad väljer man? en amd 1.6Ghz:are som man kanske får köra i 1.4Ghz lr en intel 1.6Ghz som man lätt kan köra i 2Ghz...
Dina kompisar verkar duktiga.
Min 1800+ ligger på 40 grader med en Volcano 7 med en fläkt på 5,5 volt.
Och BTw skulle jag ha valt 1,6 Ghz som man ej behöver klocka för att piska en Intel 2,0 Ghz.
Jag har två kompisar som har råkat ut för detta. Och jag har själv kollat på deras burkar och allt e som det ska.
June 28, 2001
Om man ska överklocka köper man ju faktiskt p4 för om man tar o jämför 2000+ o p4 2 GHz så är ju amd'n mkt varmare !! alltså mindre stabil redan från början. nicht gut... (jag har en amd och kör den gärna nerklockat 66mhz för då blir den 5c kallare!! jävla braskamin 😮 )
June 19, 2002
Jag kör stenhårt med AMD, dels har jag inte råd med ngt annat men dessutom så känns det bättre, ungefär som att det känns bättre med logitechmus och -tangentbord istället för microsoftmus och -tangentbord. Samma sak med festis och mer eller så 🙂 det känns bättre helt enkelt!
5 Guest(s)