August 9, 2001
Julmund: Varför är en P4 onödig?
Jag undrar egentligen vem som är onödig här inne?
Du köper vattenkylare och når knappt upp till 2200+ med din procssor?
Istället för att köpa sånt "skit", kunde du istället ha satsat de pengarna på att köpa en snabbare processor som t.ex 2100+ där du lättare kan komma upp till 2200+ och över...
"Den som inga byxor har, han får gå med rumpan bar"
May 13, 2002
AntiChrist wrote:
Men hur många "AMD" kan man klocka upp i 2.8 ghz med luftkylning?????
ja men det är ju inte det det handlar om. Du har möjligtvist hög klockfrekvens på 2.8GHz men den presterar kasst i jämförelse med en AMD om den skulle finnas med samma klock.
- Som jag sa tidigare: AMD hanterar mer data per klock!
August 19, 2001
McKinley wrote: Julmund: Varför är en P4 onödig?
Jag undrar egentligen vem som är onödig här inne?
Du köper vattenkylare och når knappt upp till 2200+ med din procssor?
Istället för att köpa sånt "skit", kunde du istället ha satsat de pengarna på att köpa en snabbare processor som t.ex 2100+ där du lättare kan komma upp till 2200+ och över..."Den som inga byxor har, han får gå med rumpan bar"
Du har inte tänkt p¨å att en 1800+ är billigast per Mhz. Varför köpa en 2100+ då? De är bara att låsa upp och klocka. Och P4 är bara wast. De räcker ju med en AMD får att alla spel och applikationer ska flyta hur bra som helst.
När hammer släpps så är de en sånn man måste köpa förr eller senare. Eller om Intel lyckas få fram nån bra Procesor. Men slösa dina 2000 på en P4 när du kan få en 1800+ för 870:- Slöseri. Som dessutom är bättre.
August 22, 2005
Scratchen wrote: [quote=AntiChrist]
Men hur många "AMD" kan man klocka upp i 2.8 ghz med luftkylning?????
ja men det är ju inte det det handlar om. Du har möjligtvist hög klockfrekvens på 2.8GHz men den presterar kasst i jämförelse med en AMD om den skulle finnas med samma klock.
- Som jag sa tidigare: AMD hanterar mer data per klock!
MEN AMD FINNS INTE MED "SAMMA KLOCK"..... INSE!!!!!!!!!!!
May 10, 2002
ok nu skrivs det samma sak om och om igen här, jag tänker ta AMD'n för asså, läst runt lite och ska jag köpa P4 får det tamefaen va en 2.53GHz, för annars går det lika bra med en 1800+, men det är det jag undrar om man kanske ska köpa en 1800+ med vattenkylning men jag har aldrig använt vattenkylning så det kanske kan bli ett problem det.. :arg:
August 19, 2001
McKinley wrote: Håll dig till din AMD och en överklockningsområde på 300MHz
Så rullar jag vidare på min P4 i 2.6Ghz (1.8GHz)
Vad ska jag med en P4 till? De är inte mycket prestanda skillnad.
När du har lagt ut 800 kr mer.. Får 2 st 1800+ när du bara får en ynka liten P4:a.
August 19, 2001
abishai wrote: ok nu skrivs det samma sak om och om igen här, jag tänker ta AMD'n för asså, läst runt lite och ska jag köpa P4 får det tamefaen va en 2.53GHz, för annars går det lika bra med en 1800+, men det är det jag undrar om man kanske ska köpa en 1800+ med vattenkylning men jag har aldrig använt vattenkylning så det kanske kan bli ett problem det.. :arg:
Men de är ju de som är skoj. Att bygga sig en vatten kylning för första gången och känna att man har skapat nått.
August 22, 2005
JuLmUnD wrote: [quote=McKinley]Håll dig till din AMD och en överklockningsområde på 300MHz
När du har lagt ut 800 kr mer.. Får 2 st 1800+ när du bara får en ynka liten P4:a.
Sedan tar man en titt på vad diverse kylkomponenter till din XP kostar...
Säkerligen mer än 800 kr...
Och, ja!! Det är stor prestandaskillnad...
May 10, 2002
om jag köper vattenkylning så ska jag nog köpa:
Enermax 350W EG365P-VE nätaggregat 700kr
Koolance PC2-601W vattenkyld miditower + windowkit 3400kr
Koolance CPU-100, Socket A/370 CPU-kylare 400kr
Totalt ~4500kr, kan man få det för en billigare penning?
vet inte heller om det är så bra, men det är det nog :bgrin: hoppas jag kan beställa snart bara!
August 19, 2001
abishai wrote: om jag köper vattenkylning så ska jag nog köpa:
Enermax 350W EG365P-VE nätaggregat 700kr
Koolance PC2-601W vattenkyld miditower + windowkit 3400kr
Koolance CPU-100, Socket A/370 CPU-kylare 400kr
Totalt ~4500kr, kan man få det för en billigare penning?vet inte heller om det är så bra, men det är det nog :bgrin: hoppas jag kan beställa snart bara!
Kontakta mig på ICQ så kan vi plocka ihop ett paket som är både billigare och bättre.
August 19, 2001
AntiChrist wrote: [quote=JuLmUnD][quote=McKinley]Håll dig till din AMD och en överklockningsområde på 300MHz
Sedan tar man en titt på vad diverse kylkomponenter till din XP kostar...
Säkerligen mer än 800 kr...
Och, ja!! Det är stor prestandaskillnad...
870 kostar den på Green.se men där kan inte vem som helst handla. Men jäkla billigt är de. Och nej de är inte specielt stor prestanda skillnad. Specielt inte om den är ocklokad. de åker den på fet stryk. Men visst klockad har den ett visst försprång.
August 9, 2001
JuLmUnD wrote: [quote=McKinley]Håll dig till din AMD och en överklockningsområde på 300MHz
Vad kostar moderkortet med stöd för DUAL processor sen då?
MINST 3900:- kanske?
Sluta tänk så jävla naivt!!!
Det är bara att inse: Intels mainstream processorer ger mest valuta för pengarna...
May 10, 2002
McKinley wrote: [quote=JuLmUnD][quote=McKinley]Håll dig till din AMD och en överklockningsområde på 300MHz
Vad kostar moderkortet med stöd för DUAL processor sen då?
MINST 3900:- kanske?
Sluta tänk så j**la naivt!!!
Det är bara att inse: Intels mainstream processorer ger mest valuta för pengarna...
som jag såg det så mena han inte 2st på ett MB? kanske att man får råd med 2st amd istället för 1st P4? och det är single, dual syckie
3 Guest(s)