October 10, 2001
Allt detta snack om vilken processor som är bäst och inte.....
Det som är viktigast vad gäller Intel vs AMD är ändå att dom ligger hack i häl vad gäller prestandan, för om någon av dessa två hamnar i kölvattnet så kan man ge sej f..n på att priserna kommer att stiga i höjden. Så oavsett om man är AMD eller Intel förespråkare så ska man vara glad åt att det faktiskt finns två jämnbördiga processortillverkare. Tänk vad trögt utvecklingen skulle gå om bara en av dessa två, AMD eller Intel, funnits på marknaden... Så sluta klaga och gläds åt den snabba utvecklingen och den hårda prissättningen som dessa jättar tvingas till. Power to the people!! 🙂
May 10, 2002
asså.. har ni kollat anandtech.com's test XP vs 0.13 P4? om ni ser på det ser ni att det är väldigt liten skillnad mellan dom i det mesta och då är det 2.2GHz P4 som håller sig bäst med AMD's och det är ändå ingen riktig skillnad mellan dom, kolla riktigt noga och så jämför ni med priset för h*vete!
jag ser såhär, det skiljer ibland typ 3fps i nåt spel lr nåt och det ena är bättre än den andra men det ju praktist taget ingen skillnad mellan processorerna när det är så lite så det är egentligen inget, men ser man på prislappen så det är ju där det riktiga kommer, så det är mest priset och utseendet på processorerna som skiljer sig åt! och så självklart om man vill överklocka för då är det ju P4an som är bäst, men prismässigt så är AMD bäst!
för att komma in på topicen igen
August 19, 2001
AntiChrist wrote: Visst är vissa AMD-modeller mer prisvärda än Intels... Precis som "Skoda" är mer prisvärda än "Mercedes"! :bgrin: :bgrin:
hmm Skoda är ju en skrot bil i mitt tycke.
Och AMD har ju inga kvalitets problem dom är bra som fan tycker jag.
Så jag vill hellre jämföra det såhär.(vi håller oss till bilar)
SAAB är AMD 100% ruskigt bra bil för pengarna(specielt nya 9-3 sportsedan)
Och så har vi mercan som bara tar ut över prisev fast tex en SAAB har bättre kvalitet och sånt(de är bevisat). Mrcedes är ju ingen bättre bil.
De är ju bara lite extra att åka en merca. Fast Merca är de sista jag skulle köra om jag fick en bil.
July 19, 2002
gurk_burk wrote: är inte P4:an mycke mindre än athlon XP:n??
för att jag har för mig att jag såg en bild på dom båda jämte varann och då såg P4 mycke mindre ut....den såg nästan lite häftig ut eftersom den (kanske) va så liten 😀
vill nån svara???
så jag vet om det e så lr inte....
May 12, 2002
BURKEN wrote: Allt detta snack om vilken processor som är bäst och inte.....
Det som är viktigast vad gäller Intel vs AMD är ändå att dom ligger hack i häl vad gäller prestandan, för om någon av dessa två hamnar i kölvattnet så kan man ge sej f..n på att priserna kommer att stiga i höjden. Så oavsett om man är AMD eller Intel förespråkare så ska man vara glad åt att det faktiskt finns två jämnbördiga processortillverkare. Tänk vad trögt utvecklingen skulle gå om bara en av dessa två, AMD eller Intel, funnits på marknaden... Så sluta klaga och gläds åt den snabba utvecklingen och den hårda prissättningen som dessa jättar tvingas till. Power to the people!! 🙂
Att priset pressas ner mycket är ju skitbra men att utvecklingen går så fort är ju inget som gynnar oss, det blir bara dyrare så i längden när vi måste köpa nytt hela tiden för att kunna spela det nyaste spelet. tänk va pengar vi skulle tjäna om det ökade men 100MHz om året istället för 1000 (eller vad det är).
May 9, 2001
JuLmUnD wrote: [quote=AntiChrist]Visst är vissa AMD-modeller mer prisvärda än Intels... Precis som "Skoda" är mer prisvärda än "Mercedes"! :bgrin: :bgrin:
hmm Skoda är ju en skrot bil i mitt tycke.
Och AMD har ju inga kvalitets problem dom är bra som fan tycker jag.
Så jag vill hellre jämföra det såhär.(vi håller oss till bilar)
SAAB är AMD 100% ruskigt bra bil för pengarna(specielt nya 9-3 sportsedan)
Och så har vi mercan som bara tar ut över prisev fast tex en SAAB har bättre kvalitet och sånt(de är bevisat). Mrcedes är ju ingen bättre bil.
De är ju bara lite extra att åka en merca. Fast Merca är de sista jag skulle köra om jag fick en bil.
Men du har ju ändå mer komfort och "status" med en Mercedes än med en SAAB. Jag skulle hellre köpa en Mercedes än en ny SAAB. Jämförelsen mellan Skoda och Mercedes var ju klockren.
Men men, smaken är som baken, delad. Tråden har flippat ur lite. Dessa trådar brukar ju det.
October 10, 2001
gurk_burk wrote: [quote=gurk_burk]är inte P4:an mycke mindre än athlon XP:n??
för att jag har för mig att jag såg en bild på dom båda jämte varann och då såg P4 mycke mindre ut....den såg nästan lite häftig ut eftersom den (kanske) va så liten 😀
vill nån svara???
så jag vet om det e så lr inte....
Jo den är mindre till yta än t.ex AMD eller gamla socket 423 P4:an.
August 19, 2001
therecka wrote: [quote=JuLmUnD]Hur tänker ni som köper en P4:a?
När AMD bjuder på så mycket snabbare procesorer till en billigare penning?
Är de bara den feta FSB:n som lockar?
Förklara varför man köper en P4:a?
Läs min tråd så förstår du.
hahaha förstår.
Du får de att låta som att jag inte vet nått. de är ju verkligen inte fallet.
Jag frågade bara hur ni tänkte som köpte P4 de är allt.
Fast de verkar inte som om att folk förstog de 😀
Tråden har ju mer gått i stuck. Intel vs AMD och de var ju inte alls meningen. Men de är ju skoj endå.
July 29, 2001
Låt mig beskriva skillnaden på Saab och Mercedes.
Mercedes kör man, när det gäller Saab kunde man lika gärna tagit bussen.
Mercedes sitter man i sätet, i Saab sitter man på sätet.
Och när vi ska diskutera procesorer, så är Risc bra mycket bättre än både Intel och AMD. Så :bok: så kan vi diskutera saken senare 8)
1 Guest(s)