May 5, 2003
Black_light wrote: [quote=Dinos]Athlon64 (Socket939) utvecklar mindre värme än de tidigare AMD-processorerna och dessutom är dom svalare än dagens Pentiumprocessorer (prescott).
Allt e svalare än prescott. Till o me spisen hemma hos mig måste ju va svalare :p
Hehe ja skulle man jämföra effekten per yta så skulle en cpu ha ett högre värde än en spisplatta 🙂
Var det inte några idioter som byggt en liten kylare och använt som stekplatta för att steka ägg förr? 🙂
[edit] hittade länken 🙂 http://www.phys.ncku.edu.tw/~htsu/humor/fry_egg.html
July 3, 2003
Tillbaka till topic, angående att din 1900+ är så varm kan bero på ditt bios/mobo, alternativt till och med nordbryggans hantering av prollen.... vet inte exakt, men det jag vet är att när jag hade en duron 1300 på mitt ECS L7VTA 1.0 (ja det suger!) så låg tempen på endast 40 grader, vilket jag tyckte var rätt lite då 🙂
sen köpte jag mig en 2500+ barton, för jag ville uppgradera, plötsligt sitter jag med över 60 grader, och fattade inte vad som var fel?! bytte mobo, och det vart uppenbart att det var en av orsakerna, jag ligger ibland under 50 grader nu, på mitt Abit AN7, men den blir aldrig över 60 heller, och det trots en kass fläkt på en alu-kylare 🙂
byt mobo så ska du nog få se att tempen bör gå ner, men jag har för mig att det var ett via KT400 chip på ditt mobo? iallafall så var det det på mitt mobo också, på nya AN7'an är det ett NForce2 istället... 😉
men en A64 vore en fet uppgradering av aldrig skådad skala iallafall 😉 (mild överdrift kanske, men de knäcker sågott som alla P4'or nu 😉 , dessutom, när de krävs 5,2 ghz för o slå en A64 på 2,6 , då är de rätt illa ;))
1 Guest(s)