January 2, 2004
Hur vet man att inte nätagget räcker till?
sitter med ett crossair 620w just nu och det är väl på gränsen har jag märkt då det blir väldigt varmt ibland.
Vad händer om jag byter till ett 850w+ kommer jag kunna klocka cpun bättre? förra ägaren av cpu hade kört den korta stunder i 4ghz+,
jag kommer inte över 3.6ghz med en vcore på 1.45
Någon som kan rekomendera ett 850w agg? antec´s i bannern ovan för kanske?
August 16, 2005
Jag kollade på den här sidan och du borde ha uppåt 100W till övers.
Räknade på 2st HD2900XT och de drar väl lite mer, ställde in processorn på 3.7 också och fem diskar och 4x120mm fläktar.
Varmt kommer det ju bli även om du byter nätagg, det är det du förbrukar(nästan) som anger hur varmt det blir.
Det du ska se till att ha är ett effektivt nätagg så att det inte blir så mycket spillvärme, om nätagget har en effektivitet på 80% så blir det 124W spillvärme vid maximal belastning(620*0,2=124W).
Byter du nätagg kommer du nog inte kunna klocka mer heller utan det beror nog på kylningen, eller är det så att det är samma system så kanske sanningshalten i 4GHz+ brister...
May 23, 2006
Det är väldigt osannolikt att du skulle kunna överklocka mer med ett 850 W nätaggregat.
Ett tips: Köp någon form av el-mätare. Helst en tång-amperemeter men en vanlig 170 spänns clas ohlson variant duger för syftet.
Trots att du kör en överklockad Quad och HD2900 i crossfire lär det inte vara nätaggregatet som muppar.
Kom ihåg: Att mäta är att veta och en seriös överklockare BEHÖVER veta hur mycket ström systemet drar. Många tusenlappar har slängts iväg i onödan på nya nätagg för att köparen inte visste vad han behövde
September 2, 2004
perminator wrote: Många tusenlappar har slängts iväg i onödan på nya nätagg för att köparen inte visste vad han behövde
So true, jag är en av dem :banghead: Det skall dock påpekas att ett bra nätagg kan man ofta använda även i nästa burk när det är dags för uppgradering. Det är en djungel där ute..
1 Guest(s)